شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۹
کد خبر: ۳۵۱۲۲
|
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۳
همزمان با جشن جهاني نوروز/
هشت گروه موسيقي آييني از هشت کشور مشترک در آيين معنوي نوروز، همزمان با دومين جشن جهاني نوروز در فرهنگسراي نياوران به اجراي آثار خود مي‌پردازند.

به گزارش شهر به نقل از ستاد خبري دومين جشن جهاني نوروز، گروه موسيقي «روستاوي» از گرجستان، گروه موسيقي آييني کشور آذربايجان، گروه سنتي و آييني از کشور ترکمنستان، گروه موسيقي «قامباريان» از قرقيزستان، ارکستر فيلارمونيک تاجيکستان، گروه تلفيقي «آواي زمين» از کشور هندوستان، گروه غزل‌خواني «وارثه» از پاکستان و منتخب ارکستر سازهاي ملي ارمنستان، گروه‌هايي هستند که در ايام جشن جهاني نوروز به اجراي آثار خود در فرهنگسراي نياوران مي‌پردازند.


همچنين گروه موسيقي آييني «ايل» و ارکستر سمفونيک تهران نيز در اين ايام اجرا خواهند داشت. قرار است ارکستر سمفونيک تهران سمفوني نوروز را اجرا کند.


جشن جهاني نوروز در تهران از هفتم فروردين 90 آغاز مي‌شود و در روزهاي 8، 9، 10 و 11 فروردين‌ماه 90 هنرمندان کشورهاي ترکمنستان، پاکستان، هندوستان، تاجيکستان، قرقيزستان، ازبکستان، ترکيه، عراق، آذربايجان و گرجستان در حوزه‌هاي تجسمي، موسيقي و نمايش‌هاي آييني به اجراي آثار خود مي‌پردازند.

نظر شما