دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۶
کد خبر: ۳۵۱۷۸
|
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۲
معاون فني و عمراني شهرداري تهران:
معاون فني و عمراني شهرداري تهران در نشست مشترك با معاونين فني و عمراني مناطق بيست و دوگانه، ضمن استماع نقطه نظرات و پيشنهادات حاضران در جلسه، بحث كيفيت و نظارت بر پروژه‌هاي عمراني مناطق را بسيار مهم توصيف كرد و گفت: سال 90، سال اتمام و تكميل پروژه‌هاي نيمه تمام است.

به گزارش «شهر» به‌نقل از پايگاه خبري معاونت فني و عمراني شهرداري تهران، در اين نشست كه در فضايي صميمانه برگزار شد، مسائلي از قبيل تعيين ليست قيمت‌ها براي سال 1390، اولويت‌بندي عمليات اجرايي، استقرار عامل چهارم و آزمايشگاه مقيم در محل پروژه‌ها، بودجه‌ريزي عملياتي، زمان ابلاغ اعتبار حريم، سازوكار انعقاد قراردادها، بحث مهندسي ارزش، مشكلات مربوط به تهيه آسفالت، جدول و كفپوش به عنوان مصالح اوليه فعاليت‌هاي عمراني و تنظيـم سنـد بـالادستـي توسـط معاونيـن فني و عمراني مطرح شد كه در مورد تمام آنها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در ادامه جلسه سيدمازيار حسيني معاون فني و عمراني شهرداري تهران ضمن تقدير از تلاش‌هاي صورت گرفته در سال 1389 از سوي همكاران خود در مناطق بيست و دو گانه، از معاونين فني و عمراني مناطق خواست بحث جداول را به طور مستقيم پيگيري كنند و در موضوع آسفالت نيز كار با برنامه و حساب شده ارائه كنند.

او در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود بحث كيفيت و نظارت بر پروژه‌هاي عمراني مناطق را بسيار مهم توصيف كرد و عنوان داشت: همان كنترل كيفيتي كه در مورد پروژه‌هاي بزرگ صورت مي‌پذيرد بايد در مورد پروژه‌هاي كوچك هم اعمال شود.

معاون فني و عمراني شهرداري تهران در ادامه صحبت‌هاي خود، گسترش استفاده از فن‌آوري‌هاي جديد در احداث ساختمان‌هاي فلزي و بتني را خواستار شد و اعمال كيفيت در طراحي به معناي مطالعه طرح‌ها از صفر تا صد آنها، تشكيل كميسيون عمران و زيرساخت در مناطق، نظارت با كيفيت و ميداني بر پروژه‌ها با بهره‌مندي از مشاوران قوي و با تجربه و نيز توجه به كيفيت مصالح و نحوه اجراي اصولي و صحيح طرح‌ها را از جمله انتظارات خـود از معـاونيـن فني و عمراني منـاطـق بيست و دوگانه در سال جديد برشمرد.

او حلقه مفقوده كارهاي عمراني را بحث بهره‌برداري و نگهداشت ابنيه و سازه‌ها دانست و بر نظام‌مند شدن اين قضيه در تمام پروژه هاي فني و عمراني تاكيد كرد.

حسيني در پايان صحبت‌هاي خود سال 1390 را سال اتمام و تكميل پروژه‌هاي نيمه تمام خواند و مهمترين دستاورد سال 1389 در حوزه فعاليت‌هاي عمراني را، ارتقاي حداكثري هماهنگي معاونت فني و عمراني با منـاطـق بيست و دوگانه برشمرد.

نظر شما