شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۳۱
کد خبر: ۳۵۲۵۹
|
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۷
دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت اعلام كرد:‌ بيماري‌هاي قلبي و عروقي در رأس علل مرگ قرار دارد كه با تغيير روش زندگي مي‌توان از اين بيماري‌ها پيشگيري كرد.

به گزارش "شهر" به نقل از دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، بيماري‌هاي عروق كرونر قلب ناشي از عدم رسيدن جريان خون به عروق احاطه كننده و خون‌رسان به قلب است كه اين بيماري قابل پيشيگري و كنترل است.

 

بنابراين گزارش، سن بالاتر از 40 سال براي مردان و 45 سال براي زنان، سابقه خانوادگي بيماري‌هاي عروقي قلب، سيگار كشيدن، ديابت، فشارخون بالا، كاهش فعاليت‌هاي بدني و چاقي شكمي از جمله عوامل خطري است كه در ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و عروقي مؤثر است.

 

بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقاء سلامت، مردان نسبت به زنان بيشتر در معرض سكته قلبي هستند و به طور معمول در سنين پايين‌ترين دچار سكته قلبي مي‌شوند.

 

اين گزارش اضافه مي‌كند: صفات وراثتي و همچنين نژاد عامل ديگري است كه نمي‌توان آن را كنترل كرده و فرزندان والديني كه سابقه ابتلا به بيماري‌هاي قلبي را دارند، بيشتر در معرض خطر ابتلا به اين بيماري‌ها قرار دارند.

 

براساس اين گزارش، استرس نيز مي‌تواند به يكي از عوامل بروز بيماري‌هاي قلبي، عروقي تبديل شود. زيادتر از حد خوردن، روي آوردن به مصرف سيگار و يا افزايش ميزان سيگار مصرفي در طول روز از جمله رفتارهايي است كه ممكن است در شرايط استرس‌زا به آن عمل شود و همين عكس‌العمل‌ها زمينه ابتلا را فراهم مي‌كند.

نظر شما