دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۱
کد خبر: ۳۵۲۷۴
|
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۰
در هفته سلامت شهرداري تهران با برپايي نمايشگاه‌هاي سلامت، خدمات ويژه چون مشاوره‌ هاي پزشكي و تغذيه، تست‌هاي قند و فشار خون و معاينات بينايي و شنوايي را ارائه مي‌كند.

رضا قهرماني، معاون پيشگيري اداره کل سلامت شهرداري تهران در گفت و گو با خبرنگار «شهر» گفت: برنامه‌هاي متنوعي از سوي اين اداره كل به‌مناسبت هفته سلامت و روز جهاني بهداشت پيش‌بيني شده و دستورالعمل آن نيز به‌مناطق 22 گانه تهران ابلاغ شده است.

او با بيان اين‌كه اين برنامه‌ها، روز 18 فروردين با نواختن زنگ سلامت در مدارس آغاز مي‌شود، افزود: قدرداني از تلاش‌گران عرصه سلامت و عيادت از بيماران با حضور شهرداران مناطق از برنامه‌هايي است كه به اين مناسبت پيش‌بيني شده است.


معاون پيشگيري اداره کل سلامت شهرداري تهران با اشاره به‌تقارن ولادت حضرت زينب (س) و روز پرستار با ايام اين هفته، تصريح كرد: به‌همين مناسبت، جشن روز پرستار و مراسم تقدير از پرستاران نيز برپا مي‌شود.


او برگزاري دوره‌ها و كارگاه‌هاي آموزشي را يكي از ديگر برنامه‌هاي شهرداري تهران دانست و عنوان كرد: در ايام اين هفته با برپايي نمايشگاه‌هاي سلامت، خدمات ويژه چون مشاوره‌‌هاي پزشكي و تغذيه، تست‌هاي قند و فشار خون و معاينات بينايي و شنوايي در اين نمايشگاه‌ها عرضه مي‌شود.


قهرماني انجام نمايش‌هاي ميداني و تئاترهاي عروسكي با موضوع سلامت در مدارس، اماكن عمومي و پارك‌ها را از ديگر ويژه‌برنامه‌هاي هفته سلامت برشمرد و گفت: تورهاي آموزشي و تفريحي نيز در اين ايام برگزار مي‌شود.


به‌گفته او، برگزاري جشنواره «غذا، صبحانه سالم» و برگزاري همايش‌هاي ويژه با محوريت شعار امسال روز جهاني بهداشت در مناطق 22گانه بخش ديگري از برنامه‌هاي شهرداري تهران به‌مناسبت هفته سلامت است.


اين مسئول سلامت شهر تهران خاطرنشان كرد: افتتاح 4خانه سلامت، يك خانه اسباب‌بازي و مركز مشاوره تخصصي سلامت در منطقه 19 نيز در همين روزها انجام مي شود.


او اضافه كرد: در اين هفته، هم چنين تهيه و توزيع اقلام آموزشي، انجام تبليغات محيطي مانند نصب بنرهاي آموزشي در سطح شهر و برپايي مسابقات ورزشي نيز به‌منظور اطلاع‌رساني در حوزه سلامت و بهداشت صورت مي‌گيرد.


18 فروردين هر سال، مطابق با 7 آوريل به عنوان روز سلامتي (روز جهاني بهداشت) نام‌گذاري شده است كه در كشورمان در قالب «هفته سلامت» و براي ارتقاي سلامت در جامعه برنامه‌هاي مختلفي از 18 تا 24 فروردين‌ماه برگزار مي‌شود.


شعار امسال روز جهاني بهداشت «مقاومت به داروهاي ضدميكروبي، يك تهديد جهاني» است و به همين مناسبت تمام داروهاي مازادي كه در خانه‌ها بي‌استفاده مانده يا تاريخ گذشته است، را جمع‌آوري مي‌كند.


در همين زمينه بخوانيد:

همزمان با هفته سلامت؛ شهرداري داروهاي مازاد خانواده‌ها را جمع آوري مي‌كند

برنامه‌هاي شهرداري تهران به‌مناسبت روز جهاني كليه

89، سال ارتقاي مشاركت مردم در سلامت

نظر شما