شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۴
کد خبر: ۳۵۳۱۱
|
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۲
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي كشور از كاهش 10درصدي تلفات ناشي از تصادفات در ايام نوروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر، سردار اسكندر مومني روز دوشنبه در مراسم اختتاميه طرح ترافيكي سفرهاي نوروزي 90گفت: بر اساس هماهنگي هاي صورت گرفته در نوروز امسال بيش از 500 هزارنفر از تمام سازمانهاي مرتبط در اجرا طرح نوروزي نوروز امسال شركت كردند .

 

وي با اشاره به اينكه در سال 89 يك ميليون و 653 هزار و 826 خودروي جديد شماره‌گذاري شد كه بالاترين ركورد در تاريخ كشور است افزود: اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 16.6 درصد افزايش نشان مي‌دهد. همچنين سال گذشته 859 هزار و 538 دستگاه موتورسيكلت نيز شماره‌گذاري شده كه اين ميزان 37.3 درصد رشد نشان مي‌دهد.

 

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي گفت: در مجموع 2 ميليون 513 هزار و 364 وسيله نقليه موتوري در سال 89 شماره‌گذاري شده است. سال گذشته 49 هزار خودرو خارجي شماره‌گذاري شده كه اين ميزان نسبت به سال قبل يك درصد كاهش نشان مي‌دهد.

 

اين مقام نيروي انتظامي ادامه داد: در سال 89 يك ميليون و 760 هزار گواهينامه جديد صادر شده است.

 

سردار مومني افزود: در طرح نوروزي كه از 25 اسفند آغاز شده و تا 15 فروردين ادامه داشته است شاهد كاهش 15 درصدي تصادفات رانندگي هستيم.

 

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي اعلام كرد: همچنين در نوروز امسال شاهد كاهش 13 درصدي تلفات تصادفات رانندگي و 10 درصدي كشته‌هاي ناشي از آن هستيم.

 

وي اظهار داشت: در نوروز امسال رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي از سوي مردم استثنايي بود و مردم سفرها را به خوبي توزيع كرده و ديگر شاهد ترافيك سنگين مثل سال‌هاي قبل كه در برخي موارد 30 سال به طول مي‌انجاميد نبوديم.

 

سردار مومني تاكيد كرد: بايد مراقب مسافرت‌هاي نيمه دوم فروردين باشيم زيرا سال گذشته با وجود كاهش تلفات رانندگي در سفرهاي نوروزي در نيمه دوم فروردين تلفات افزايش يافت.

 

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي اعلام كرد: پليس سهم بسزايي در جهاد اقتصادي دارد و بايد تلاش كند تا ميزان تصادفات و مرگ و مير ناشي از آن كاهش پيدا كند.

 

وي اظهار داشت: در حال حاضر تصادفات و كشته‌هاي ناشي از آن 4 درصد توليد ناخالص ملي را شامل مي‌شود كه بايد جهادگونه تلاش كنيم اين ميزان كاهش پيدا كند.

 

سردار مومني با تشريح اولويت‌هاي سال 90 گفت: اجرايي كردن قانون جديد راهنمايي و رانندگي مهمترين اولويت سال جاري است. خوشبختانه شوراي نگهبان در آخرين روز كاري سال 89 اين قانون را به تصويب رساند.

 

رئيس پليس راهور ادامه داد: دستورالعمل‌هاي قانون جديد بايد هر چه سريعتر آماده شود تا بتوانيم اين قانون را از اوايل امسال اجرايي كنيم. قانون فعلي به چهار دهه قبل تعلق دارد و پاسخگوي شرايط امروز نيست.

کيسه هوا را جدي پي‌گيري مي‌کنيم

 

سردار مومني با اشاره به اينكه در سال گذشته در بحث پيگيري ايمني خودروها ترمز ضد قفل را نهايي كرديم گفت: امسال بصورت جدي موضوع كيسه هوا را پيگيري مي‌كنيم تا در پايان سال از اين موضوع نيز عبور كرده باشيم و در قانون جديد نقص فني خودرو و جاده در تصادفات بررسي مي‌شود و اگر خودرويي به دليل نداشتن كيسه هوا موجب مرگ سرنشين آن شود مقصر شناخته شده و طبق قانون برخورد خواهيم كرد.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي با اعلام اينكهه تمام جاده هاي كشور بايد به صورت الكترونيكي كنتل شود گفت: يكي ديگر از اولويت‌هاي سال 90 هوشمندسازي جاده‌هاي مهم و اصلي كشور است و امسال تمام جاده‌هاي منتهي به شمال كشور، محور خرم‌آباد - انديشمك و سيرجان - بندرعباس با نصب دوربين و تجهيزات جديد هوشمند مي‌شود.

 

سردار مومني همچنين از سراسري شدن جريمه الكترونيك در سراسر كشور خبر داد و افزود: جريمه‌هاي الكترونيك سال گذشته در تهران به صورت پايلوت انجام شد و اميدواريم امسال در سراسر كشور اجرايي شود.

 

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي اعلام كرد: دوربين‌هاي موجود در جاده‌هاي كشور باعث كاهش 50 درصدي تخلفات شدند.

 

وي اظهار داشت: در نوروز امسال يك دستگاه پيكان كه با سرعت 177 كيلومتر در ساعت رانندگي مي‌كرد شناسايي و توقيف شده است.

نظر شما