شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۹
کد خبر: ۳۵۳۳۴
|
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۳
سه هنرمند آثار رسيده به دبيرخانه چهارمين جشنواره فيلم شهر را در زمينه طراحي پوستر داوري مي‌كنند.

 به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي چهارمين جشنواره فيلم شهر، «علي وزيريان»، «صداقت جباري» و «مسعود نجابتي» آثار رسيده در بخش طراحي پوستر را داوري و نفرات برتر اين بخش را معرفي خواهند كرد.


«علي وزيريان» متولد 1339 تهران، فارغ التحصيل نقاشي از دانشكده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران است. وي فعاليت هنري را با طراحي پوستر فيلم هاي سينمايي آغاز كرد. از ديگر فعاليت‌هاي او مي‌توان به تدريس در دانشگاه، سردبير نشريه هنر معاصر، همكاري در مطبوعات و جشنواره‌هاي سينمايي اشاره كرد.


وي دو اثر سينمايي «خدا نزديك است» و «يك وجب از آسمان» را كارگرداني كرده است.


«مسعود نجابتي» فارغ التحصيل كارشناسي ارشد از دانشگاه هنر، عضو انجمن خوشنويسان ايران و عضو انجمن بين‌المللي تايپوگرافي، مدرس گرافيك و تايپوگرافي، مؤلف كتاب خط در گرافيك و طراح فونت پرشيا است.


«صداقت جباري» نيز خوشنويس و طراح گرافيك معاصر متولد 1340 در اردبيل است. وي داراي درجه دكتري در رشته پژوهش هنر از پرديس هنرهاي زيباي دانشگاه تهران، داراي درجه استادي از انجمن خوشنويسان ايران و عضو انجمن طراحان گرافيك ايران است.


«صداقت جباري» در نمايشگاه‌ها و بي‌ينال‌هاي بسياري شركت داشته است و همچنين برنده جايزه بزرگ و مدال طلا با اثر اسماءالحسني از دوازدهمين بي‌ينال بين‌المللي بنگلادش (2006)، برنده جايزه ويژه دومين و سومين دوسالانه نقاشي بين‌المللي جهان اسلام شده و همچنين موفق به كسب مقام اول و برنده جايزه (نستعليق جلي، چليپا و كتابت) در چهارمين دوره مسابقه بين‌المللي خوشنويسي جهان اسلام (شيخ حمدالله) استامبول تركيه (1998) شد.


متقاضيان اين بخش مي‌توانند آثار خود را مطابق با شرايط و مقررات شركت در مسابقه طراحي پوستر اين جشنواره در قالب jpg با dpi 300 و در ابعاد 25 در 35 سانتيمتر از طريق نمابر تا تاريخ اول ارديبهشت امسال به آدرس poster@urbanfilmfest.ir ارسال كنند.


هر شركت‌كننده مي‌تواند تنها سه اثر به دبيرخانه جشنواره ارسال كند و آثار بايد در ابعاد 50 در 70 سانتيمتر طراحي شود.


همچنين شركت‌كنندگاني كه آثار آنها پس از انتخاب به بخش رقابتي راه مي‌يابند، بايد فايل نهايي پوستر را در ابعاد 50 در 70 سانتيمتر با فرمت tiff با dpi 300 و به صورت cmyk به دبيرخانه جشنواره فيلم شهر تحويل دهند.

به نفرات اول تا سوم اين بخش از جشنواره فيلم شهر به ترتيب پنج، سه و يك سكه بهار آزادي اهدا مي شود ضمن آنكه طرح نفرات برگزيده اين بخش از جشنواره چاپ خواهد شد.


همچنين از بين آثار دريافتي، تعداد 50 اثر توسط هيات داوران انتخاب و به نمايشگاه راه مي‌يابند و به هريك از آثار اين بخش مبلغ دو ميليون ريال به همراه گواهي شركت در نمايشگاه اعطا خواهد شد.


چهارمين جشنواره فيلم شهر با رويكرد «شهري انساني، براي انسان شهري» از 24 تا 29 ارديبهشت سال جاري در تهران و استان گيلان برگزار مي‌شود.

نظر شما