يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۴۷
کد خبر: ۳۵۳۵۲
|
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۹
شهردار استانبول در ديدار با قاليباف:
شهردار استابول ضمن تقدير از شهردار تهران براي فعاليت‌هايش در سال‌هاي اخير و تبديل تهران به يک شهر مدرن، تاکيد کرد ايران و ترکيه اهداف و احساسات مشترکي دارند که تضمين کننده‌ روابط بهتر و نزديک‌تر بين دو کشور است.

به گزارش سرويس بين‌الملل «شهر»، دومين اجلاس شهرداران آسيايي (AMF) که در سال 2007با هدف اوليه‌ مبارزه با آثار بحران اقتصادي آسيا بر شهرها شکل گرفته بود، يک‌شنبه اين هفته در گرين پارک هتلِ منطقه پنديک استانبول پايان گرفت.


در حاشيه‌ي اين اجلاس محمدباقر قاليباف شهردار و قدير توپاش شهردار استانبول ضمن بررسي زمينه‌هاي مختلف همکاري دو شهر براي افزايش همکاري‌ها بين دو شهر مذاکره کردند.


قدير توپاش ضمن تقدير از شهردار تهران براي فعاليت‌هايش در سال‌هاي اخير و تبديل تهران به يک شهر مدرن، تاکيد کرد ايران و ترکيه اهداف و احساسات مشترکي دارند که تضمين کننده‌ روابط بهتر و نزديک‌تر بين دو کشور است.


شهردار تهران هم در اين ديدار روابط بين شهرداري تهران و استانبول را براي منافع هر دو ملت ايران و ترکيه ثمربخش ارزيابي کرد و اظهار اميدواري کرد که نشست‌هاي اجلاس شهرداران آسيايي ثمر بخش و مايه‌ي پيشرفت باشد.


در پايان ديدار ديروز شهرداران تهران و استانبول، قدير توپاش شهردار استانبول ضمن ابراز خرسندي از ديدار با قاليباف، اظهار داشت: «در ديدار پيشينش از تهران دکتر قاليباف در تهران ميزبان بسيار خوبي براي ما بود، هر چند که در آن سفر امکان مذاکره و ديدار مستقيم پديد نيامد.»


وي با اشاره به ديدار خود در استانبول با شهردار تهران گفت: «به قول مولانا همدلي از همزباني بهتر است. احساسات مشترک بين من و شهردار تهران زياد بود و اين نشان‌دهنده‌ي دوستي و نزديکي بين دو شهر است.»


وي در مصاحبه با وب‌سايت شهرداري استانبول ضمن اشاره به سفر خود به تهران و اثري که پيشرفت روز افزون تهران بر وي گذاشته است، گفت: «تهران شهر مدرني است که به سرعت رو رشد است و من به اين خاطر به شهردار تهران تبريک مي‌گويم.»


در اين اجلاس همچنين محمدباقر قاليباف، شهردار تهران با گروه‌هاي مختلف سرمايه‌گذارن و صاحبان تجارت در استانبول و نمايندگان شهرهاي مختلف آسيايي ديدار کرد.


شهردار تهران در ديدار با نمايندگان بازرگانان و صاحبان تجارت در ترکيه بخش‌هاي مختلف شهر تهران را آماده پذيرش سرمايه‌هاي سرمايه‌گذاران دانست. وي از جمله به فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي حمل و نقل عمومي، زيباسازي و بازيافت در تهران اشاره کرد.


در اين نشست که از يازدهم تا چهاردهم فروردين ماه برگزار شد، بيش از 300 شرکت کننده به نمايندگي 112 شهر مختلف آسيايي در اجلاس دوم شهرداران آسيايي که ديروز پايان گرفت حضور داشتند.

در اجلاس دوم شهرداران شهرهاي آسيايي که در استانبول برگزار شد، شهردار استانبول «قدير توپاش» به عنوان رئيس اين اجلاس براي دو سال آينده برگزيده‌شد. وي جانشين محمدباقر قاليباف شهردار تهران مي‌شود که دو سال گذشته رياست اين اجلاس را بر عهده داشت.


نظر شما