دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۲۱
کد خبر: ۳۵۳۷۸
|
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۹
نخستين نشست مشترک مديران ارشد راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ و ستاد مرکزي معاينه فني خودروهاي تهران صبح روز گذشته دوشنبه - 15 فروردين- در ساختمان مرکزي راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ برگزار شد و موضوعات مشترک دوطرف براي اجرا در سال 90 مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي ستاد مرکزي معاينه فني خودروهاي تهران در ابتداي اين نشست صدرالدين عليپور مدير عامل اين ستاد ضمن تبريک سال نو و لزوم توجه و اهتمام جدي جهت تحقق کامل شعار «جهاد اقتصادي» در تمامي عرصه‌ها گفت : هرچند در سال گذشته حدود يك ميليون و صد هزار خودرو به مراکز معاينه فني مراجعه کردند و نسبت به سال پيش از آن نيز افزايش اندکي را نشان مي‌دهد، اما اين رقم متناسب با ميزان افزايش خودروها نبوده و دربهترين وضعيت نيز حدود 5/1ميليون خودروي واجد شرايط در تهران معاينه فني نشدند.

او همچنين اعلام داشت در سال جاري در راستاي طرح استقبال از بهار تمهيداتي انديشيده شد که در تعطيلات نوروزي نيز به شهروندان عزيز خدمات معاينه فني ارائه شود و خوشبختانه در اين ايام حدود 30 هزار خودرو به مراکز معاينه فني مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 5درصد افزايش داشت.

 

سردار رحيمي رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در اين نشست سه موضوع فرهنگ سازي معاينه فني ، نسب کاتاليست در خودروها و لزوم توجه جدي و مضاعف به معاينه فني موتورسيکلت ها را در سال جديد مورد تاکيد قرار داد و با اشاره به اعلام آمادگي شرکت ايران خودرو مبني بر ارائه روزانه 80 قطعه کاتاليست به مراکز معاينه فني خواستار تشکيل کميته‌اي سه جانبه متشکل از کارشناسان ستاد مرکزي معاينه فني ، راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ و ايران خودرو براي تحقق اين موضوع شد.

سردار رحيمي در ادامه ، موضوع فرهنگ سازي معاينه فني را بسيار مهم خواند و براي انجام فعاليت‌هاي مشترک در اين زمينه اعلام آمادگي کرد.

 

رئيس پليس راهنمايي تهران بزرگ همچنين در ادامه به اهميت معاينه فني موتورسيکلت‌ها اشاره کرد و افزود : پليس در اين زمينه بسيار جدي است و آمادگي دارد علاوه بر تشديد اعمال قانون بر روي موتورسيکلت‌هاي فاقد معاينه فني در حال تردد ، به عنوان يک حرکت ايجابي نسبت به معاينه فني موتورسيکلت‌هايي که به هر دليل توقيف شده و پس از طي مراحل قانوني اجازه ترخيص مي‌يابند اقدام کند.

 

مديرعامل ستاد مرکزي معاينه فني خودروهاي تهران نيزدر اين ارتباط افزود : وضعيت موتورسيکلت‌ها از نظر معاينه فني تاسف بار است و با وجود 10 ايستگاه معاينه‌فني موتورسيکلت در تهران، در سال گذشته حدود 1500 موتورسيکلت برا انجام معاينه فني اقدام کردند و اين در حالي است که بيش از دو ميليون موتور‌سيکلت در تهران وجود دارد و حدود 25 درصد از آلودگي هوا ناشي از آلاينده‌هاي اين وسيله نقليه است.

نظر شما