يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۹
کد خبر: ۳۵۴۰۷
|
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۸
قائم مقام سازمان اوقاف و امور خيريه:
قائم مقام سازمان اوقاف و امور خيريه با اشاره به فعاليت هاي اين سازمان در گسترش فرهنگ وقف از فعال سازي سامانه جامع اطلاعات موقوفات کشور در 280 شهر خبر داد .

به گزارش خبرنگار شهر به نقل از روابط عمومي سازمان اوقاف و امور خيريه،تقي رضايار در همايش سراسري مديران،معاونان و کارکنان سازمان اوقاف و امورخيريه با اشاره به موفقيت هاي اين سازمان در سال گذشته ، رکن اصلي اين موفقيت را برنامه محوري و تدوين و ابلاغ کتاب برنامه به ادارات و بخش هاي مختلف دانست و افزود : سال گذشته همه بخش ها و اجزاي سازمان اوقاف در مسير تحقق سند راهبردي اين سازمان که داراي 15 محور و اصول است تلاش کردند تا رسالت اصلي اين سازمان که خدمت به قرآن و ترويج فرهنگ اهل بيت (ع) است به منصه ظهور و بروز برسد.

  

وي در ادامه به برخي از فعاليت ها و برنامه هاي سازمان اوقاف در راستاي ترويج فرهنگ و سنت ديني وقف اشاره کرد و افزود : تشکيل سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات ، سنددار کردن موقوفات و بقاع ، تلاش براي به روز کردن مال الاجاره ها ،سطح بندي بقاع ، تهيه و تدوين طرح توسعه امامزادگان و اطلاع رساني برون سازماني و درون سازماني از جمله اين فعاليت‌ها است .

 

قائم مقام سازمان اوقاف با بيان اينکه بر اساس يک نظر سنجي قريب به 70 درصد مردم ، سازمان اوقاف و کارکرد هاي اين سازمان را نمي شناسند افزود : بر اين اساس سال گذشته تلاش کرديم تا با حضور گسترده و موثر در رسانه هاي جمعي اعم از صدا و سيما ، مطبوعات و فضاي مجازي فرهنگ وقف و عملکرد سازمان را به مردم معرفي کنيم که به حمدالله دستاوردهاي خوبي را بدنبال داشته است .

 

رضايار در ادامه به ضرورت ارتقاي سطح کارآمدي و توانمندي هاي تخصصي کارکنان سازمان اوقاف اشاره کرد و افزود : در اين راستا بيش از 3 هزار نفر از کارکنان سازمان اوقاف و ادارات در دوره هاي آموزشي شرکت کردند.

 

قائم مقام سازمان اوقاف با انتقاد از عدم تغيير ساختار اين سازمان طي 23 سال گذشته گفت : ساختار جديد سازمان اوقاف سال گذشته تدوين و براي تصويب به مراجع مربوطه ارسال شد .

 

وي موفقيت سازمان اوقاف را در سال جهاد اقتصادي منوط به برنامه محوري دانست و افزود : در سال 90 بايد هر بقعه و موقوفه داراي يک کتاب برنامه باشد و دقيقاً عناوين برنامه و زمانبندي اجراي آن تعيين شده باشد.

نظر شما