شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۸
کد خبر: ۳۵۴۶۴
|
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۵
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي از کشف بش از 390 تن انواع مواد مخدر در سال 89 خبر داد و گفت: انجام 1178 عمليات پليسي در طول سال گذشته منجر به انهدام 1901 باند قاچاق مواد مخدر شد.

به گزارش شهر سردار حميدرضا حسين آبادي رئيس پليس مبارزه با موادمخدر نيروي انتظامي گفت: طي 12 ماهه سال 1389، بيش از 390 تن انواع مواد مخدر در سراسر کشور کشف شد که اين ميزان، شامل 25 تن و 151 کيلو هروئين، 3 تن و 733 کيلو مرفين، 312 تن ترياک، 42 تن حشيش و مابقي، ساير انواع مواد مخدر بود.

   

وي همچنين با اشاره به انجام 1178 عمليات پليسي و درگيري با قاچاقچيان مواد مخدر طي سال گذشته، تصريح کرد: عمليات هاي فوق، به انهدام 1901 باند قاچاق مواد مخدر در کشور انجاميد.   

 

به گفته اين مقام انتظامي، در درگيري هاي پليس با قاچاقچيان، 89 نفر از اشرار و قاچاقچيان طي سال گذشته به هلاکت رسيدند .   

 

سردار حسين آبادي از دستگيري 231 هزار و 217 نفر توزيع کننده و قاچاقچي در سال 89 خبر داد و افزود: مبارزه بي امان پليس با سوداگران مرگ در سال جديد نيز با شدت، ادامه خواهد داشت.

   

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدرناجا ،در خصوص کشفيات پليس در حوزه روانگردان ها و مواد مخدر صنعتي نيز به خبرنگار پليس اظهار داشت: طي سال گذشته، 1433 کيلو شيشه در سراسر کشور کشف شد که در مقايسه با مدت مشابه در سال قبل، شاهد افزايش 42 درصدي کشفيات در اين حوزه بوديم.

   

وي همچنين کشف 3 ميليون و 714هزار قرص رونگردان را طي 12 ماهه گذشته در کشور يادآور شد.   

 

سردار حسين آبادي گفت: به ترتيب در استان کرمان با 55 تن، استان هرمزگان با 48 تن و سيستان و بلوچستان با 35 تن، بيشترين مواد مخدر، کشف شده است.   

 

رييس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا، همچنين تصريح کرد: سال گذشته بيش از 23 تن و 650 کيلو انواع مواد مخدر توسط سگ هاي مواد ياب پليس از 885 دستگاه خودرو در ايستگاه هاي ايست و بازرسي کشف شده است.

   

وي از کاهش 30 درصدي کشفيات مواد مخدر در سال گذشته در کشور خبر داد و در توضيح آن گفت: اين کاهش کشفيات در سال گذشته در کشورمان، در نتيجه افزايش 3 برابري قيمت ترياک در کشور، رخ داد، چرا که، افزايش قيمت مواد مخدر منجر شد تا قاچاقچيان ريسک کمتري بکنند زيرا در صورت کشف مواد مخدر، خسارت هاي وارده به آنان، 3 برابر مي شد، بنابراين سال گذشته در مقايسه با سال 88 ، شاهد کاهش ترانزيت محموله هاي سنگين و در مقابل، افزايش ترانزيت محموله هاي کوچک اما گران تر مواد مخدر به کشورمان بوديم.   

 

سردار حسين آبادي افزود: يکي از علل افزايش قيمت مواد مخدر در کشورمان، گراني مواد در کشور افغانستان بود، همچنين به دليل استحکامات مرزي در مرزهاي افغانستان، قاچاقچيان مجبور بودند ابتدا مواد مخدر را از افغانستان به پاکستان منتقل کرده و سپس از جنوب سيستان و بلوچستان وارد کشور کنند که همين مسئله منجر به افزايش هزينه براي آنان و در نتيجه افزايش قيمت و کاهش ترانزيت مواد مخدر به کشورمان شد.

   

وي به افزايش 13 درصدي کشفيات هروئين را در کشور يادآور شد و خاطرنشان کرد: اين افزايش نشان مي دهد که قاچاقچيان به دنبال فشرده کردن مواد مخدر در افغانستان بودند چراکه ترانزيت 100 کيلو هروئين برابر است با هزار کيلو ترياک بنابراين حمل و جاسازي آن، بسيار راحت تر است و علاوه براين، بي بو بودن اين نوع مواد مخدر، ترانزيت آن را کم خطرتر و ريسک را براي قاچاقچيان کمتر کرده است.

   

سردار حسين آبادي با اعلام اينکه، در سال گذشته، شاهد ورود بيش از 90 درصد هروئين کراک به کشور بوديم، تصريح کرد: روند تغيير هروئين به هروئين مخرب کراک در کشورمان منجر شد تا هروئين مخرب کراک، بازار مصرف ما را در سال گذشته، اشباع کند؛ بنابراين در اکثر استان هاي کشور، مصرف کننده هروئين نبود و بيشتر افراد، کراک مصرف مي کرند.

 

به گفته سردار حسين آبادي، اين درحالي است که استعمال هروئين مخرب کراک، اثرات سريع تر و در نتيجه مرگ و مير بيشتر را براي مصرف کنندگان، به دنبال دارد.

نظر شما