يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۷
کد خبر: ۳۵۵۰۱
|
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۱
مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهر تهران از غرس 55 هزار اصله نهال در اراضي دفع زباله جنوب پايتخت خبر داد.

به گزارش «شهر»، به نقل از روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهر تهران، سيد محمد فياض با بيان اينکه شهرداي تهران بنا دارد در 590 هکتار از اراضي کهريزک به غرس نهال و توسعه جنگلکاري بپردازد اظهارداشت: هم اکنون 110 هکتار از اراضي مرکز دفع زباله کهريزک جنگل کاري شده و توسعه فضاي سبز در اين منطقه با سرعت ادامه داد.


او با اشاره به مشکلات زيست محيطي که از سال هاي قبل به دليل بيش از 40 سال دفن زباله در جنوب تهران وجود داشت تاکيد کرد: شهرداري تهران در پنج سال گذشته با حداقل رساندن دفن زباله در تلاش براي کاهش مخاطرات انتقال زباله به جنوب پايتخت بوده است.


فياض با بيان اينکه دفن زباله جنوب شهر موجب برخي آسيب هاي زيست محيطي و نيز فرسايش خاک در سال هاي گذشته شده است افزود: با جنگلکاري در فضايي بالغ بر 590 هکتار بسياري از اين مخاطرات در حال بر طرف شدن بوده ومحيط زيست مناسبي را در جنوب شهر فراهم مي کند.


مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهر تهران گفت: اين اراضي بيش از 180 هزار اصله نهال غرس خواهد شد که در کنار ديگر فعاليت هاي توسعه اي شهرداري در جنوب شهر رضايتمندي بيشتر شهروندان جنوب تهران را در پي خواهد داشت.


به گفته فياض، در طرح جنگلکاري شهرداري تهران در اراضي آراد کوه که با همکاري اداره کل منابع طبيعي استان تهران صورت مي گيرد گونه هاي گياهي شامل کاج، سرو، اکاليپتوس و توت غير مثمر غرس خواهد شد.

نظر شما