دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۴۷
کد خبر: ۳۵۶۵۷
|
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۶
شهردار در مراسم بهره‌برداري از قطعه پاياني بزرگراه صياد:
شهردار تهران گفت: مهم‌ترين وظيفه ما آگاهي بخشي به شهروندان است، چون اگر شهروندان با حقوق خود آشنا شوند، با تكاليف خود نيز آشنا مي‌شوند.

به گزارش خبرنگار «شهر» دکتر محمد باقر قاليباف، شهردار تهران صبح امروز ـ 20 فروردين‌ ماه ـ در مراسم بهره برداري از قطعه پاياني بزرگراه شهيد صياد شيرازي گفت: حل مشکلات شهر نيازمند همکاري همه شهروندان است و بدون همکاري آنان هر قدر نيز که شهرداري تلاش کند، مشکلات قابل حل نيست.

 

او با بيان مثال‌هايي درباره لزوم اين همكاري تصريح كرد: شهرداري و شهروندان بايد از يکديگر درک متقابل داشته باشند و حقوق يکديگر را رعايت کنند، شهر مشکلات زيادي دارد و بسياري از اين مشکلات موجب تاخير در اجراي پروژه‌ها مي‌شود که شهروندان بايد آن را درک کنند.

 

شهردار تهران تصريح كرد: كار عمراني در شهر بسيار سخت است؛ در روز نمي‌توانيم فعاليتي انجام دهيم و بايد در شب كارها انجام شود. وقتي كارها را در شب پرسرعت انجام دهيم مردم ناراحت مي‌شوند و اگر هم به كندي انجام شود باز هم ناراحت مي‌شوند.

 

او با اشاره به ديدارهاي خود با شهرداران ديگر كشورها تصريح كرد: زندگي در تهران بسيار متفاوت از زندگي در شهرهاي ديگر دنياست، به‌عنوان مثال در ديگر شهرها يك بار در سه‌روز زباله‌ها جمع‌آوري مي‌شود در حالي‌كه در برخي محدوده‌هاي تهران اگر سه‌بار زباله را جمع نكنيم، نمي‌شود زندگي كرد.

 

با فرهنگ شهرنشيني كنوني، همه مشكلات قابل حل نيست

دكتر قاليباف ادامه داد: اين‌كه جمع آوري روزانه 8 هزار تن زباله که در بهمن و اسفند به 11 هزار تن مي‌رسد و روزانه نيز اين ميزان زباله، سه بار جابه‌جا مي‌شود، ضعف ما و ضعف فرهنگ شهروندي ما است که بايد تلاش کنيم آن را حل کنيم و با فرهنگ شهرنشيني موجود، همه مشكلات كنوني قابل حل نيست.

 

او با بيان اين‌كه اجراي هر پروژه‌اي مي تواند مشكلاتي را براي برخي شهروندان ايجاد كند، تاكيد كرد: فرهنگ شهر و شهروندي اين است تا شهروندان منطقه‌اي برخي مشكلات را تحمل كنند تا ديگر شهروندان رفاه داشته باشند، هر چند ما مديران موظفيم كه اين سختي‌ها را به‌حداقل ممكن برسانيم.

 

شهردار تهران خاطرنشان كرد: اجراي يك پروژه عمراني هزينه‌بر است. به عنوان مثال اگر براي يك پروژه 100 ميليارد تومان هزينه صرف شود، 7 ميليارد تومان آن هزينه ساخت و 93 ميليارد تومان هزينه تملك خواهد بود.

 

او با بيان اين‌كه قول نداده‌ام تمام مشكلات را حل كنم، اضافه كرد: من نمي‌خواهم كه از تريبون شهرداري مشكلات را عنوان كنم، به عنوان مدير شهر بايد مشكلات را برطرف كنم.

 

محمدباقر قاليباف با اشاره به وجود معارضان زياد در عمليات اجرايي اين پروژه هم، گفت: از اول اسفند تا پايان فروردين پرکارترين دوران کاري شهرداري است و فشار مضاعفي به همکاران من وارد مي شود که دليل اين کار نيمه تعطيل بودن تهران است تا کارها با اعتراض کمتري انجام شود.

 

مهم‌ترين وظيفه ما آگاهي بخشي به شهروندان است

او با اشاره به‌اين‌كه اين بزرگراه يك محله قديمي را به دو بخش تقسيم كرده است، اظهار داشت: مهم‌ترين وظيفه ما آگاهي بخشي به شهروندان است تا شهروندان با حقوق خود آشنا شوند و بدانند كدام خواسته را از كدام نهاد و ارگان بخواهند كه در اين صورت با تكاليف خود نيز آشنا مي‌شوند.

 

شهردار تهران همچنين از بازسازي بزرگراه همت در طرح استقبال از بهار خبر داد و گفت: تا پايان فروردين كار بازسازي به اتمام مي‌رسد و همچنين بزرگراه آزادگان نيز بازسازي مي‌شود.

 

به گفته وي، از ميدان 9 دي تا حرم امام خميني نيز بازسازي شده و كار به خوبي پيش مي‌رود، ضمن اين‌كه در هر منظقه يك محله قديمي نيز در دست اصلاح و مرمت است.

 

او با بيان خاطراتي از شهيد صياد شيرازي در آستانه سال‌گرد شهادت او، اظهار داشت: اگر روزها در وصف اين مرد بزرگ سخن بگوييم کم است و من به عنوان يک شاگرد و همرزم اين شهيد بزرگوار، مهمترين ويژگي او را در کنار ساير ظرفيت هاي اخلاقي‌اش، جوهره دينداري عنوان مي کنم که موجب شد شهيد صياد شيرازي فردي شجاع، شهادت طلب و مخلص باشد که در همه دوره ها با تمام توان انجام وظيفه کرد.

 

شهردار كلان‌شهر تهران افزود: از ويژگي هاي منحصر به فرد وي نظم و انضباط او در همه شئونات زندگي اش بود که مي تواند الگويي براي همه جوانان باشد.

 

بر اساس اين گزارش، در مراسم بهره‌برداري از قطعه پاياني بزرگراه شهيد صيادشيرازي گروهي از شهروندان حاضر در اين مراسم با صداي بلند نكاتي را بيان مي‌كردند كه دكتر قاليباف با بيان اين‌كه 6 سال با وجود بسياري مشكلات سخني نگفتم و اينجا هستم  تا بگويم در جريان مشكلات شما هستم، تصريح كرد: من درددل شما را مي‌دانم، شما هم به‌درددل‌هاي من گوش كنيد.

نظر شما