شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۳۳
کد خبر: ۳۵۶۶۲
|
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۸
فرمانده انتظامي استان‌ تهران از دستگيري هكر سايت ايرانسل خبرداد.

به گزارش خبرنگار شهر سردار عليرضا اكبرشاهي گفت: در طرح نوروزي پليس که از 25 اسفند 89 تا 15 فروردين 90 در سطح استان‌هاي تهران و البرز اجرا شد، مأموران يك هزار و 611 فقره جرم را كشف كرده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش چشمگيري را نشان مي‌دهد.

 

وي افزود: در مجموع سرقت‌هاي كشف شده در اين مدت، 890 سارق دستگير و 154 درصد سرقتها که وقوع برخي از آنها در سال گذشته بود كشف شد، كه نسبت به مدت مشابه در سال قبل 27 درصد رشد داشته است.

 

فرمانده انتظامي استان‌هاي تهران و البرز خاطر نشان كرد: در طول اجراي طرح نوروزي پليس، 8 فقره قتل در سطح دو استان به وقوع پيوست كه با تلاش مأموران، عاملان اين جنايتها دستگير شده و راز قتل‌ها فاش شد.

 

وي ادامه داد : با وجود اين که در بررسي‌هاي به عمل آمده در نوروز 90 تردد در راه‌هاي مواصلاتي استان‌هاي تهران و البرز به ميزان 12 تا 15 درصد نسبت به نوروز سال گذشته افزايش داشته است اما با اجراي تمهيداتي که از سوي پليس راه و راهور صورت گرفت در طرح نوروزي تصادفات درون و برون شهري در اين مدت 42 درصد، مجروحان 45 درصد و تعداد تلفات 9 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل كاهش داشته است.

 

اکبرشاهي با اشاره به اينکه بيشترين تردد در آزادراه تهران- کرج با ميانگين روزانه 195هزار وسيله نقليه بوده است، گفت : بيشترين تخلفات رانندگي مربوط به سبقت و سرعت غير مجاز، انحراف به چپ و نبستن کمربند ايمني بود.

 

 

اكبرشاهي در ادامه از دستگيري يک سارق مسلح و کشف يک قبضه کلت کمري و يک خشاب با 5 تير جنگي و يک قبضه سلاح سرد از وي خبر داد و گفت: اين متهم از سوي مأموران پليس شهريار حين گشت‌زني شناسايي و دستگير شد.

 

وي گفت: متهم حين دستگيري با ايجاد درگيري مسلحانه با مأموران، قصد فرار داشت که در عمليات ضربتي مأموران دستگير شد و در بازجويي‌هاي مأموران از اين سارق مسلح که داراي سابقه کيفري به جرم سرقت به عنف و زورگيري و همچنين 7سال تحمل حبس بوده است، مشخص شد که وي قصد سرقت مسلحانه از يک مغازه را داشت که توسط مأموران دستگير و از رسيدن به هدف خود ناکام ماند.

 

 

متلاشي شدن 5 باند زورگيري و دستگيري 50 زورگير

 

اکبر شاهي افزود: در طول اين مدت 5 باند زورگيري که در پوشش مسافربر، مسافرنما و با استفاده از چاقو اقدام به زورگيري و سرقت به عنف از شهروندان مي‌کردند شناسايي و متلاشي شد که در اين رابطه 50 زورگير نيز دستگير شد.

اكبرشاهي در ادامه از انهدام يك باند موادمخدر خبر داد و افزود : در پي دريافت گزارشي مبني بر حركت يك تريلر حامل موادمخدر از جنوب كشور به سوي استان تهران، مأموران مبارزه با موادمخدر تحقيقات اطلاعاتي خود را آغاز كرده و با شناسايي اين خودرو، آن را در موقعيت مناسب متوقف و اقدام به بازرسي كردند كه در بازرسي به عمل آمده 99 كيلو و 300 گرم ترياك را كه به طرز ماهرانه‌اي در بدنه خودرو جاسازي شده بود را كشف و ضبط کردند.

 

وي با اشاره به كشف 130كيلوگرم انواع موادمخدر در سطح استان‌هاي تهران و البرز از دستگيري 121 قاچاقچي و يک هزارو 676 معتاد خبر داد.

 

فرمانده انتظامي استان تهران و البرز ادامه داد : در تعطيلات سال نو فردي كه توانسته بود با حك سايت ايرانسل در ورامين بيش از 46 ميليون ريال كارت شار‍ژ را سرقت كند نيز از سوي مأموران پليس آگاهي شناسايي و دستگير شد.

نظر شما