شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۴۰
کد خبر: ۳۵۷۷۴
|
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۵
فرمانده مرزباني جمهوري اسلامي ايران با اشاره به حمله هفته گذشته گروهك تروريستي پژاك به مرزبانان در شهرستان مريوان گفت:اربابان اين گروهك و گروه هاي معاند براي سال جاري، انجام عمليات هاي خرابكارانه در مناطق مرزي را در دستور كار تروريست ها قرار داده اند.

به گزارش شهر، سردار حسين ذوالفقاري افزود:آمريكا، رژيم صهيونيستي و ديگر همپيمانان آنها از بروز اختلافات داخلي و ايجاد شكاف سياسي در كشور نااميد شده اند و رويكرد آنها به سمت تقويت عناصر مسلح در مرزهاي شرقي، غربي و شمال غربي كشورمان تغيير كرده است.

وي با بيان اين كه مرزبانان جمهوري اسلامي با اقدامات تروريستي به شدت مقابله خواهند كرد گفت: فرماندهي مرزباني با استفاده از تاكتيك هاي جديد بمنظور ضربه زدن به كساني كه قصد خدشه دار كردن جمهوري اسلامي را داشته باشند اقدام خواهد كرد.

وي با اشاره به كشته شدن دو تن از تروريست هاي اقدامات اخير سنندج توسط نيروهاي سپاه در استان كردستان از انجام عمليات نيروهاي مرزباني با بخش ديگري از اين گروه در استان آذربايجان غربي خبر داد و گفت: مرزباني با تمام قوا با گروه هاي ضد انقلاب مقابله خواهد كرد.

فرماندهي مرزباني جمهوري اسلامي در ادامه از آغاز طرح افزايش ضريب امنيتي و مقابله با عناصر مسلح شده در استان كردستان خبر داد و گفت: اجراي اين طرح به فرماندهان استان ابلاغ شده است و فرماندهان نيز ماموريت پيدا كرده اند با استفاده از منابع موجود اقدامات لازم را انجام دهند.

وي همچنين با اشاره به تامين اعتبارات مورد نياز براي احداث برجك و تجهيز آن به فناوري هاي نوين گفت: اعتبارات لازم براي اين كار ظرف يك هفته آينده پرداخت خواهد شد و كار احداث برجك ها نيز بزودي آغاز مي شود.

سردار ذوالفقاري با بيان اين كه در حال حاضر برخي از پاسگاه هاي مرزباني استان كردستان فاقد استحكام لازم هستند افزود:با تامين اين اعتبار برجك هاي مستحكم كاملا فني و مجهز به ضد سلاح هاي موجود احداث خواهد شد.

وي افزود: در روزهاي گذشته و حتي در شب گذشته نيز چندين مورد حمله از طرف گروهك هاي ضد انقلاب به مرزبانان كشورمان در مرزهاي كردستان انجام شده كه به دليل مقابله مرزبانان جمهوري اسلامي با اين افراد، ضد انقلاب نتوانسته است به آنان آسيبي برساند.

سردار حسين ذوالفقاري، فرمانده مرزباني جمهوري اسلامي ايران كه به منظور بازديد از پاسگاه هاي مرزباني استان كردستان به مدت دو روز در كردستان حضور داشت ، عصر يكشنبه سنندج را به مقصد تهران ترك كرد.

نظر شما