يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۲۱
کد خبر: ۳۵۸۰۷
|
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۴
معاون وزير بهداشت با افتتاح مركز ملي اطلاع‌رساني داروها:
مركز ملي اطلاع‌رساني داروها و سموم زير نظر دانشگاه شهيد بهشتي افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار "شهر"، دكتر احمد شيباني، معاون غذا و داروي وزارت بهداشت در مراسم افتتاح اين مركز اعلام كرد: در حال حاضر بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه تعداد اقلام دارويي در هر نسخه به ميانگين 2/3 رسيده كه هنوز اين رقم بسيار زياد است و بايد بيش از اين براي كاهش تعداد اقلام دارويي در نسخ كار كرد.

 

وي افزود: متاسفانه هنوز در ميان 10 قلم داروي پر مصرف كشور، 4 قلم مربوط به آنتي‌بيوتيك‌هاست كه هم هزينه‌هاي سنگيني را از نظر اقتصادي تحميل مي‌كند و هم سلامت جامعه را به مخاطره مي‌اندازد.

 

شيباني با اشاره به اين كه در حال حاضر دگزامتازون تزريقي بيشترين داروي مصرفي كشور گزارش شده است،‌ اظهار كرد: در گروه آنتي‌بيوتيك‌ها،‌ آموكسي‌سيلين، پني‌سيلين 6.3.3 و سفاكسين بيشترين ميزان مصرف را به خود اختصاص داده‌اند كه اتفاقا جزو داروهاي گران هم هستند.

 

وي ابراز اميدواري كرد كه با افتتاح مركز ملي داروها و سموم، اطلاعات مورد نياز مردم در نهايت صحت و دقت به آنها ارائه شود،‌ چرا كه در حوزه سلامت، يكي از موضوعات بسيار مهم كه نقش كليدي در بهداشت و درمان دارد، مساله غذا و داروست.

 

معاون وزير بهداشت همچنين تاكيد كرد كه يكي از دلايل مهم تشكيل سازمان غذا و دارو،‌ تقويت بيشتر ارتباط با دانشگاه‌هاي علوم پزشكي و افزايش اختيارات و امكانات براي پيشبرد اهداف تعيين شده در مسير اعتلاي سلامت جامعه است و از دانشگاه‌ها درخواست داريم كمك كنند بحث اجرا و نظارت با كار تخصصي تلفيق شود.


نظر شما