دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۸
کد خبر: ۳۵۸۱۶
|
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۰
قول مساعد مجلس براي توجه حداکثري به مشكلات شهرداري‌ها در بودجه؛
رييس مجلس در نشست مشترک با شهرداران کلان‌شهرهاي کشور بر لزوم اجراي دقيق قانون تاکيد کرد و گفت: با پي‌گيري مشکلات مديريت شهري از سوي کارشناسان مجلس، موضوع درآمد حداکثري شهرداري‌ها در بودجه 90 لحاظ مي‌شود.

به گزارش «شهر» به‌نقل از حانه ملت، در اين ديدار ابتدا دكتر محمد باقر قاليباف، شهردار تهران با اعلام اين که تقدير شهرداران کشور از مجلس به ويژه از رئيس مجلس، کميسيون عمران و فراکسيون شهري بي دليل و تنها يك تعارف نيست، اظهار کرد: مجلس هشتم در قياس با ساير دوره‌هاي مجلس شوراي اسلامي توجه بيشتر و موثرتري به مديريت شهري داشته است و مصداق اين سخن، تدوين 30 ماده درباره مديريت شهري در برنامه پنجم توسعه است که با تغيير در لايحه تقديمي اين برنامه از سوي دولت به تصويب رسيد.


او همچنين با بيان اين که عدم اجراي قانون مهمترين رنج دستگاه هاي اجرايي کشور است بر ضرورت تحقق منابع درآمد شهرداري ها در لايحه بودجه تاکيد کرد و گفت: توقع ما از مجلس اين است که با توجه به شرايط کنوني که لايحه بودجه براي تصويب نهايي به صحن علني مجلس تقديم شده است؛ در تصويب منابع درآمد شهرداري‌ها توجه حداکثري داشته و بر اجراي دقيق و حتمي آنها از سوي دولت نظارت کند.


شهردار تهران با توصيف کردن موضوع حمل‌ونقل عمومي درون شهري به عنوان پاشنه آشيل اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها، بر لزوم شفافيت قانون و مشخص کردن مقصد دقيق منابع بودجه‌اي تاکيد کرد و گفت: عدم تصريح قانون در تعيين محل دريافت هزينه اين منابع، موجب ناهماهنگي ميان دستگاه هاي اجرايي مي شود.


در اين ديدار پس از بحث و بررسي شهرداران کلانشهرهاي کشور درباره بندها و رديف‌هاي درآمدي شهرداري کشور از محل بودجه 90 که بيش از يک ساعت به طول انجاميد رئيس مجلس شوراي اسلامي قول مساعد داد تا با پيگيري موضوع از سوي کارشناسان مجلس و انجام مطالعه کارشناسي دقيق در اين باره، مشکل‌ها و مسائل شهرداري‌ها با توجه حداکثري به قانون در بودجه لحاظ شود.


در اين نشست علي‌اکبر آقايي، رئيس کميسيون عمران و محمدحسين مقيمي عضو اين کميسيون و رييس فراكسيون مديريت شهري نيز به عنوان نمايندگان فراکسيون شهري مجلس حضور داشتند.

نظر شما