شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۷
کد خبر: ۳۵۸۱۷
|
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۱
مراسم يادبود «سيدحسن حسيني» و «قيصر امين‌پور» با حضور خانواده‌ها و دوستان و دوستداران شعر و ادب روز جمعه دوم ارديبهشت‌ماه در بهشت‌زهرا برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار شهر، «سيد حسن حسيني» در روز اول فروردين ماه 1335 در تهران متولد شد و در تاريخ 9 فروردين 1383 دار فاني را وداع گفت. دوم ارديبهشت نيز سالروز ميلاد «قيصر امين‌پور» از شاعران بلندآوازه و يار ديرينه سيدحسن حسيني بوده است.

به همين بهانه دوستان و دوستداران اين شاعران بهاري، همراه با خانواده‌هايشان روز جمعه دوم ارديبهشت‌ماه از ساعت 10 صبح در بهشت زهرا(س)، قطعه هنرمندان برسر مزار سيدحسن حسيني گرد هم مي‌آيند.

هم‎صدا با حلق اسماعيل، براده‎ها، بيدل، سپهري و سبك هندي، گنجشك و جبرئيل، گزيده شعر جنگ و دفاع مقدس، مشت درنماي درشت و زبان شناسي عمومي از جمله آثار سيدحسن حسيني است.


همچنين طوفان در پرانتز، منظومه ظهر روز دهم، مثل چشمه، مثل رود، بي‌بال پريدن، به قول پرستو، مجموعه شعر آينه‌هاي ناگهان، مجموعه شعر گل‌ها همـه آفتابگردان‌اند و دستور زبان عشق از جمله آثار «قيصر امين‌پور» به شمار مي‌رود.


«دستور زبان عشق» آخرين دفتر شعر قيصر امين پور بود که تابستان 1386 در تهران منتشر شد و بر اساس گزارش‌ها، در کمتر از يک ماه به چاپ دوم رسيد.




نظر شما