دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۵۳
کد خبر: ۳۶۰۲۵
|
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۴
يك کارشناس سلامت رواني اجتماعي هشدار داد: تنبيه بدني موجب افزايش مشکلات رفتاري و پرخاشگري در کودکان شده و آثار کوتاه مدت و بلندمدت مخربي برروح و جسم کودکان دارد .

به گزارش "شهر"، دکتر نيک اختر در اين باره اظهار كرد: بر اساس تحقيقات انجام شده در کودکاني که تنبيه بدني مي‎شوند مشکلات رفتاري همچون گوشه‌گيري و پرخاشگري بطور معناداري بالاتر از کودکاني است که تنبيه بدني نمي‌شوند.

 

وي نياز به احساس ارزشمندي را يکي از نيازهاي اساسي بشر دانست و گفت: براي اينکه دانش‌آموز به اين احساس دست پيدا کند، بايد تصوير روشني از توانايي‌ها و نقاط ضعف و قوت خود داشته باشد.

 

نيك‌اختر در خصوص رفتارهاي مخرب معلمان و والدين گفت: طعنه زدن، منصف نبودن و عدم رعايت عدالت، تحقير، دروغگويي، اجازه توضيح به دانش‌آموزان ندادن و استفاده از تنبيه‌هاي خشن از جمله رفتارهايي است که مي‌تواند بر دانش‌آموزان تاثير منفي بگذارد.

 

وي با تاکيد بر لزوم استفاده بيشتر از تشويق و کم کردن تنبيه در مورد دانش‎آموزان، اظهار كرد: معلمان و والدين بايد سعي کنند هميشه در جست وجوي بهترين توانايي‌ها و خصوصيات هر دانش‌آموز باشند و با ديد مثبتي به او بنگرند.

 

نيک‌اختر افزود: بهتر است معلمان در هفته، زماني را به دانش‌آموزان اختصاص دهند تا در مورد احساسات خود صحبت کنند.

 

وي گفت: ارائه برنامه‌هايي در کلاس که همه بتوانند در آن شرکت کنند يکي از راه‌هايي است که به افزايش اعتماد به نفس کودکان کمک مي‌کند.

نظر شما