شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۶
کد خبر: ۳۶۰۳۰
|
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۴
مديرکل پزشکي قانوني استان تهران خبر داد:
مديرکل پزشکي قانوني استان تهران گفت: به منظور فراهم آوردن مقدمات تشکيل بانک اطلاعات هويت ژنتيکي، درخواست خريد يک دستگاه اي بي آي ABI ـ Genetic Analyzer از سال 89 ارائه شده بود که در سال جاري اين دستگاه خريداري و در مرکز تشخيصي آزمايشگاهي استان تهران (کهريزک) بکارگيري مي‌شود.

به گزارش "شهر" به نقل از پزشكي‌قانوني، دکتر بشير نازپرور عمده‌ترين مشکل پيش روي پزشکي قانوني استان تهران را محدوديت‌هاي قانوني در بکارگيري نيروهاي متخصص دانست و گفت: براي ارتقاي کيفيت خدمات سازمان، به دنبال راهکاري عملي براي جذب و به کارگيري نيروهاي متخصص هستيم.

 

وي با اشاره به برنامه‌هاي اين اداره کل در سال 90 اظهار كرد: با وجود مشکلات موجود و محدوديت‌هاي پيش رو، توسعه بيشتر آزمايشگاه‌ها و تجهيزات آزمايشگاهي از مهمترين برنامه‌هاي پزشکي قانوني استان تهران است.

 

نازپرور، مرکز تشخيصي آزمايشگاهي استان تهران را از مراکز منحصر به فرد سازمان پزشکي در سراسر کشور دانست و گفت: در حال حاضر از لحاظ امکانات و نيروي انساني، از صد در صد ظرفيت مرکز کهريزک استفاده مي‌شود، اما از نظر فضاي فيزيکي، تنها از 60 درصد فضاي اين مرکز در حال بهره‌برداري است.

 

وي مشکل سختي آب را از مهمترين مشکلات مرکز تشخيصي و آزمايشگاهي کهريزک دانست و گفت: بدليل حساسيت بالاي دستگاه‌ها و تجهيزات آزمايشگاهي، آب مصرفي بايد استاندارد مشخصي داشته باشد، اما سختي آب در شبکه آبرساني اين منطقه بسيار بالاست و ماهيانه، هزينه زيادي براي تصفيه آب مورد نياز اين مرکز صرف مي‌شود که با توجه به بودجه‌هاي اخير، همين موضوع به مشکل بزرگي تبديل شده است.

نظر شما