يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۲۲
کد خبر: ۳۶۰۵۹
|
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۶
هيات داوري بخش آثار پويانمايي جشنواره بين المللي فيلم کيش معرفي شدند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي جشنواره فيلم کيش با اعلام اين خبر اسامي هيات داوري آثار پويانمايي جشنواره فيلم کيش را به اين ترتيب معرفي کرد: علي اکبر صادقي بهرام عظيمي روانبخش صادقي . اين هيات 13 اثر پويانمايي راه يافته به بخش مسابقه جشنواره را مورد ارزيابي و داوري قرار مي دهند. مطابق آمار رسيده و ثبت شده در دبيرخانه جشنواره 83 اثر در بخش پويانمايي شرکت کردند که هيات انتخاب 13 اثر واجد شرايط براي بخش مسابقه را از ميان اين آثار انتخاب کردند.

بهرام عظيمي کاريکاتوريست و کارگردان پويانمايي مدرس دانشکده فني، دانشکده صدا و سيما ومدرس خانه کاريکاتور است. خالق شخصيت‌هاي دوست داشتني پويانمايي‌هاي راهنمايي و رانندگي هم چون «سيا ساکتي» و «داوودخطر» وفيلم سينمايي«تهران ????»

علي­اکبر صادقي انيماتور، نقاش و دارنده 15 جايزه نقاشي و 4 جايزه بين المللي براي تصويرگري کتاب است. در مجموع او در 25 نمايشگاه انفرادي و گروهي شرکت داشته و 7 کتاب از مجموعه نوشته هاي او به چاپ رسيده است.

روانبخش صادقي کارگردان، نويسنده، تهيه کننده، طراح استوري برد، طراح لي اوت ، سرپرست انيماتورها، طراح زمينه، طراح شخصيت، انيماتورفريم هاي کليد انيماتور فريم هاي مياني، فيلم بردار، تدوين گر، صدا گذار،صدا ساز،کاربرکامپيوتر , مدل ساز سه بعدي، مسئول کامپوزيت, مسئول جلوه هاي ويژه , انيماتور، نورپرداز است.

 

بزرگداشت فرج الله سلحشوردرجشنواره کيش

براي فرج الله سلحشورکارگردان سينما و تلويزيون درجشنواره بين المللي فيلم کيش مراسم بزرگداشت پيش بيني مي شود.

به گزارش روابط عمومي جشنواره بين المللي فيلم کيش ستاد برگزاري جشنواره فيلم کيش درنظر دارد به پاس فعاليت هاي سينمايي و خلق آثاردرخشان قرآني و ديني و اهتمام ويژه به مضامين مذهبي و مشترکات اعتقادي و مباني انساني و اخلاقي مراسم بزرگداشت فرج الله سلحشور را در جشنواره برگزار كند.

دراين خبر آمده است: فرج‌الله سلحشورنيا معروف به فرج‌الله سلحشور بازيگر، نويسنده و کارگردان سينما و تلويزيون متولد1331 از شهر قزوين است . سال 1367 در فيلم زنده ياد رسول ملاقلي پور به نام پرواز در شب بازي کرد. حدود ده سال بعد مجموعه اي را کارگرداني کرد با عنوان اصحاب کهف که مخاطب بسياري را به همراه داشت و در سال 1386 اين موفقيت را با سريالي با همان رويکرد مذهبي تاريخي به نام يوسف پيامبر تکرار کرد.

سلحشور در فيلم هاي توبه نصوح، گورکن، پرواز در شب، انسان و اسلحه ، ايوب پيامبر، دنياي وارونه نقش آفريني کرده است.

 

 

اديب جان اوزگون دبيرجشنواره فيلم آنکارا به جشنواره کيش مي آيد

اديب جان اوزگون دبير جشنواره فيلم آنکارا ترکيه در جشنواره بين المللي فيلم کيش که از 4 تا 8 ارديبهشت در جزيره کيش برگزار مي شود شرکت مي کند.

روابط عمومي جشنواره فيلم کيش با اعلام اين خبر از شرکت ده ها فيلمساز و مدير فستيوال هاي سينمايي منطقه در بزرگ ترين رويداد سينمايي جهان اسلام خبر داد و اضافه کرد: با برنامه ريزي هاي به عمل آمده از سوي معاونت امور بين الملل جشنواره فيلم کيش اغلب دبيران و مديران جشنواره ها و هفته هاي معتبر فيلم آسيايي در جشنواره کيش حضور مي‌يابند.

برهمين اساس جان اوزگون در گفتگويي با اشاره به نقش و اهميت مراودات فرهنگي و سينمايي ميان کشورها و با نگاه به لزوم برگزاري جشنواره هاي سينمايي و هفته هاي فيلم مانند: جشنواره کيش اظهار داشت: کاري که سياستمداران نمي توانند بکنند هنرمندان انجام مي دهند.

به گفته وي هنرمندان و فيلمسازان در تقويت و اعتلاي ارزش هاي انساني بسيار تاثيرگذارند و مناسباتي فراترازمرزبندي هاي سياسي را رقم مي زنند.

 

شورجه، علي اکبري، موتمن، احمدزاده و فرهنگ

هيات داوري آثارسينمايي ويدئويي مناطق آزاد

داوران آثار سينمايي ويديويي مناطق آزاد جشنواره فيلم کيش معرفي شدند.

روابط عمومي جشنواره فيلم کيش با اعلام اين خبر افزود: هياتي متشکل از جمال شورجه، محسن علي اکبري، فرزاد مؤتمن، حبيب احمد زاده، داريوش فرهنگ کار ارزيابي و داوري 16 اثر راه يافته به بخش مسابقه آثار سينمايي ويديويي مناطق ازاد جشنواره فيلم کيش را برعهده دارند.

جمال شورجه دارنده آثاري چون: فيلم هاي سينمايي روزنه، شب دهم، عمليات کرکوک، لبه تيغ، حماسه مجنون، دايره سرخ، خلبان، باشگاه سري، وعده ديدار، 33 روزو تهيه کننده فيلم هاي سينمايي دوشيزه، نفوذي،آسمان هشتم در کنار محسن علي اکبريتهيه کننده فيلم هاي سينمايي و سريال هايي چون بلمي به سوي ساحل، جنگ کودکانه، سيبيل مردونه، آن مرد آمد، پاداش سکوت، مريم مقدس، کتاب قانون، شهر آشوب، نردباني بر آسمان، هميشه پاي يک زن در ميان است از جمله اعضاي داوري هستند. اين درحالي است که حبيب احمدزاده نويسنده فيلمنامه هاي سينمايي آنکه دريا مي رود، گفتگو با سايه )مشترک(،اتوبوس شب )مشترک( و فرزاد موتمن از فيلمسازان و کارگردانان صاحب نام با آثاري چون: شيهاي روشن، پوپک و مش ماشالله ، هفت پرده و صداها و داريوش فرهنگ با آثاري چون: فيلم هاي سينمايي رسول پسر ابوالقاسم، طلسم، دو فيلم با کي بليط، بهترين باباي دنيا، را افتخار، ديپلمات، رواني، ت يکه بر باد، شب هاي تهران، رز زرد، کي گزارش واقعي، خنده در باران، سريال سلطان وشبان، تولدي ديگر، راه شب، طلسم شدگان ديگر اعضاي هيات داوري بخش آثار سينمايي ويديويي مناطق ازاد جشنواره فيلم کيش را تشکيل مي دهند.

 

 

خانم بيناپل دبير جشنواره فيلم کرالا هندوستان به کيش مي آيد

همزمان با برگزاري جشنواره بين المللي فيلم کيش که ا ز4 تا 8 ارديبهشت در جزيره کيش برپا مي شود خانم بينا پل دبير جشنواره فيلم کرالا هندوستان به کيش مي آيد.

روابط عمومي جشنواره بين المللي فيلم کيش ضمن اعلام اين خبر از حضور بيش از ده دبير جشنواره و مديران سينمايي در اين رويداد سينمايي منطقه اي خبر داد و افزود: حضور اين مديران در کنار شرکت فيلمسازاني از 33 کشور منطقه و خانواده سينماي ايران جشنواره فيلم کيش را به بزرگ ترين جشنواره سينمايي جهان اسلام بدل مي کند.

برهمين اساس علاوه بر دبير جشنواره فيلم کرالاي هند و دبير جشنواره فيلم آنکارا دبيران چندين فستيوال معتبر آسيا نيز حضور خواهند يافت که از سوي روابط عمومي جشنواره طي روزهاي آينده اعلام مي شود.

شايان ذکر است جشنواره بين‌المللي فيلم کرالا (IFFK) يک جشنواره? فيلم است که هرساله در تريواندروم مرکز ايالت کرالا در کشور هند برگزار مي‌شود. اين جشنواره توسط آکادمي فيلم ايالت کرالا در سال ???? بنيان گذاشته شد. اين آکادمي، نهادي ناسودآور است که زير نظر اداره امور فرهنگي دولت ايالتي کرالا فعاليت مي‌کند. زمان برگزاري اين جشنواره هرساله در نوامبر/ دسامبر است و به‌ عنوان يکي از رويدادهاي مهم فرهنگي هند شناخته مي‌شود. جشنواره کرالا به توليدات سينمايي آسيا، آفريقا و آمريکاي لاتين اختصاص دارد. همچنين بخشي از جشنواره به سينماي کرالا (مالايالام) مي‌پردازد.

کتاب جشنواره بين المللي فيلم کيش به سه زبان منتشر مي شود

کتاب فيلمشناخت نخستين جشنواره بين المللي فيلم کيش در 376 صفحه و به سه زبان منتشر مي شود.

به گزارش روابط عمومي جشنواره بين المللي فيلم کيش دراين کتاب به مدير مسئولي محمد خزاعي و سردبيري مسعود نجفي براي اولين بار به سه زبان فارسي، انگليسي و عربي کليه اطلاعات اين جشنواره شامل فيلم ها، فيلمنامه ها و بزرگداشت ها به همراه دستنويس بيست چهره مطرح سينمايي درج گرديده است.

درکتاب جشنواره بين المللي فيلم کيش که زير نظر يزدان عشيري آماده شده است محمد تهراني مديريت اجرايي و طاها ذاکر مديريت هنري را بر عهده داشته و کورش پيرو(عکاس)، علي شکوري (طراح گرافيک)، مهدي متناصري، مهرناز رازقي، نفيسه تبريزي، مارال دوستي(تحريريه)، سعيد ظفرانلو (مترجم انگليسي)، سيد نظام الدين رحيمي (مترجم عربي) سهيل صلاحي زاده (حروفنگار) و احمد تبريزي (ويراستار) همکاران بوده اند.

اين گروه پيش از اين کتاب هاي جشنواره هايي چون فيلم مقاومت، فيلم فجر، مستند حقيقت، فيلم کوتاه تهران، فيلم جم، فيلم پليس و ... را بر عهده داشته اند.

علي سرتيپي تهيه کننده سينما و کارشناس حوزه پخش:

جشنواره فيلم کيش نگاه جهانيان را به ايران و خليج فارس متمرکز مي کند

جشنواره فيلم کيش مي تواند نگاه جهانيان را به ايران و خليج فارس متمرکز کند.

به گزارش روابط عمومي جشنواره بين المللي فيلم کيش علي سرتيپي تهيه کننده سينما و کارشناس حوزه پخش در گفتگويي با بيان اين مطلب افزود: درحال حاضر خاورميانه به دليل اتفاقاتي که رخ داده شرايط خاصي را دارد و همه دنيا مي خواهند ببينند که درمنطقه چه خبر است و مردم آن چگونه زندگي مي کنند و زنان و جوانان چگونه فکر و کار مي کنند. جشنواره کيش مي تواند شرايط خوبي را در اين گونه مسايل به وجود آورد که تمام دنيا بر روي اين موضوع تمرکز کنند.

در حال حاضر شرايط ايده آلي است و شرايط سينمايي فراهم شده است و اگر بشود توليد فيلم داشت و فيلم را معرفي و بازاريابي کرد و شرايط نمايش اين فيلم ها را فراهم کرد اين جشنواره بايد چنين اقداماتي را انجام دهد و به جهان اين فيلم ها را نشان دهد. به نظر من استقبال خوبي مي شود، همين که زندگي و شرايط مردم را اين جشنواره نشان دهد خيلي مي تواند تاثير گذار باشد.

وي ادامه داد: دبي با زرق و برق و امکانات و بازارهايش توانسته خود را معرفي کند اما در ايران با آن حجم فکر نمي کنم بتوانيم رقابتي داشته باشيم.

به اعتقاد وي برگ برنده ايران به اسم فرهنگ و سينماي شناخته شده است و اين اتفاق خوبي است و ما را خيلي جلو مي اندازد و تنها کافي است که شرايط ديدن فيلم ها را فراهم کنيم که اميدواريم جشنواره کيش زيبايي هاي کشور و منطقه هاي آزاد را که هنوز به خوبي ديده نشده را به نمايش بگذارد و اميدواريم تحولي در ساخت و نگاه ببينيم.

سرتيپي در بخش ديگري از اين گفتگو با اشاره به مقوله توليد مشترک عنوان کرد: اولين اصل توليد مشترک سرمايه گذاري است که سرمايه بين حداقل دو کشور صورت مي گيرد و بازيگران و عوامل مشترک يک مجموعه را تشکيل مي دهند. ما در توليد مشترک در داخل کشورمان مشکل داريم مثلا وقتي قرار است در اصفهان فيلم بسازيم بايد از عوامل و بازيگران و امکانات اصفهان استفاده کنيم که اين موضوع در کشور ما سخت است و در خارج کشور نيز مشکل ما در بخش توليد مشترک زبان است البته تا کنون چند کار مشترک توليد شده است که هم به لحاظ توليد و هم به لحاظ کيفيت نمي شود گفت کار خاصي رخ داده است. به گفته وي شرايط در زيرساخت توليد مشترک در کشور ما خيلي فراهم نيست. نبودن شرايط و بستر آن باعث شده است خيلي به صورت سيستماتيک اتفاقي رخ ندهد و اگر هم تک فيلمي هم موفق عمل کرده است به سبب حضور جشنواره اي بوده است.

وي خاطر نشان ساخت: متاسفانه چون هنوز بستر توليد مشترک در کشورمان فراهم نيست و هزينه توليد فيلم نيز بالاست چهارچوب ها به دليل فرهنگي و سيستم نظام بسيار متفاوت است به همين دليل براي اينکه بتوانيم با ديگر کشورها به يک تعريف مشترک برسيم بسيار سخت است.

سرتيپي با بيان اينکه ما سينمايي با موضوعات اقليمي بکر داريم و اين مي تواند زمينه لازم را براي توليد مشترک آماده کند اظهار داشت: مثلا در کشور ايران مي شود به راحتي کار کرد و اگر از همين نقطه کار کنيم و چون زبان و دين مشترک داريم اين نقطه خوبي براي شروع خوب است.بايدها و نبايدها و خطوط قرمز را همه مي دانيم در کنار اينها بايد جذابيت خاصي براي مکان هايي که مي خواهد به نمايش گذاشته شود در نظر گرفت.

سرتيپي يادآور شد: در پخش فيلم ها به خوبي شروع کرديم اما در توليد متاسفانه تا کنون اين امکان وجود نداشته چون يک سري درگيري ها در اين زمينه وجود دارد. بايد شرايط را در کشورهاي مختلف فراهم کرد.

وي ادامه داد: ما درزمينه توليدات جهاني ضعيف هستيم و اگر ما بخواهيم خود را با هاليوود مقايسه کنيم طبيعتا ضعيف تر هستيم در نتيجه با ساخت فيلم هاي خاص که از فرهنگ و مردم ايران باشد و به دل بنشيند شايد يک اتفاق براي جهاني شدن داشته باشيم اما نمي توانيم با هاليوود رقابت کنيم چرا که ما متکي به سرمايه و تکنيک بالايي نيستيم و ساخت فيلم ها بر اساس انديشه فکر است و همين موضوع برگ برنده ماست.

 

به سفارش جشنواره فيلم کيش

صدرعاملي "دردانه" را ساخت

رسول صدرعاملي،با آخرين اثرش "دردانه" در جشنواره فيلم کيش حضور دارد و اين فيلم براي اولين بار درجشنواره بين المللي فيلم کيش به نمايش در مي آيد.

به گزارش روابط عمومي جشنواره فيلم کيش، رسول صدرعاملي که به تازگي فيلمبرداري دردانه را درچابهار به پايان رسانده و اين روزها مراحل پاياني فني را سپري مي کند، در جشنواره فيلم کيش حضور دارد."دردانه" درباره "نغمه دختر دانشجويي است که در دانشگاه دريانوردي چابهار قبول شده است. در ابتداي حضور در چابهار نگران است و با فضا ارتباط برقرار نمي کند. با گذشت زمان و در ارتباط بامردم زاويه ديگر از زندگي مردم چابهار را مي بيند و با موقعيت جديد خود کنار مي آيد."

صدرعاملي که معمولا فيلم هاي خود را با محوريت جوانان و معضلات آن ها ساخته است،اين بار فيلم دردانه خود را با چنين نگاهي ساخته است.دردانه با بازي لادن طباطبايي،رژين شفيعي،عادله بيگي،بهار اسماعيل زاده و...به تهيه کنندگي محمدخزايي به سفارش جشنواره فيلم کيش تهيه شده است.در اين فيلم نويسنده: سيد رسول صدر عاملي،تصويربردار: ساعد نيکزاد،تدوين: سهراب خسروي،طراح صحنه و لباس: دانش اقبا شاوي، مدير توليد:ياسين خوش آمدزهي،صدا بردار: طاهر پيشوايي،صداگذار: محمدرضا دلپاک،تهيه کننده: محمد خزاعي،بازيگران: لادن طباطبايي، رژين شفيعي، عادله بيگي، بهار،اسماعبل زاده، بهناز گرما شه زهي، سکينه آزادي و ياسين خوشامد زهي به عنوان عوامل فيلم حضور دارند.

نظر شما