شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۳
کد خبر: ۳۶۰۶۸
|
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۷
فيلم سينمايي «بيدار شو آرزو» به بنياد سينمايي فارابي واگذار شده و قرار است به ‌زودي با اعمال اصلاحاتي بر پرده سينما بنشيند.

به گزارش شهر، در مراسم بزرگداشت كيانوش عياري اين كارگردان در بخشي از سخنان خود در مورد وضعيت فيلم سينمايي «بيدار شو آزو» بيان داشت: اين فيلم سينمايي به بنياد سينمايي فارابي واگذار شده و قرار است به ‌زودي با اعمال اصلاحاتي بر پرده سينماهاي تهران و شهرستان‌ها بنشيند. 

 

در خلاصه داستان اين فيلم آمده است: دقايقي بعد از وقوع زلزله، آموزگار جوان روستايي در حاشيه شهر بم، پس از بيرون آمدن از زير آوار پي مي‌برد كه همكارش جان سپرده است، او به سوي شهر راه مي‌افتد تا براي اهالي كمك بياورد، ‌اما با رسيدن به شهر ناباورانه در مي‌يابد كه فاجعه اصلي در آنجا روي داده و از هر گوشه و كناري فرياد شيون و زاري و درخواست كمك بلند است؛ وي در بيمارستان ويران و پر از مجروح و كشته به روحاني بر مي‌خورد و به توصيه و راهنمايي او به گورستان شهر رفته و به كار غسل دادن زن‌ها و دفن آن‌ها مي پردازد. مردي زنداني كه در اثر ويراني زندان خود را به شهر رسانده، براي غسل دادن زن، مادر و فرزندش «آرزو» از او كمك مي‌خواهد.

 

بازيگران فيلم «بيدار شو آرزو» عبارتند از: بهناز جعفري، مهران رجبي، محمدحسين اكبري، مهدي جعفري، احسان رضواني، سحر سالاري و زينب زماني.


نظر شما