سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۱۰
کد خبر: ۳۶۱۰۳
|
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۸
وزيرعلوم،تحقيقات وفناوري با اشاره به تعداد 900هزارنفري متقاضيان ورود به دوره کارشناسي ارشد گفت : برنامه وزارت علوم اين است که تا دوسال آينده ظرفيت پذيرش دانشجو در دورهاي تحصيلات تکميلي را تا چند برابر ظرفيت فعلي افزايش دهد.

به گزارش خبرنگار شهر، دکتر کامران دانشجو با اشاره به وجود حدود 900هزارنفر متقاضي کارشناسي ارشد و ثبت نام بيش از 130هزار نفر در آزمون دکتري سال‌جاري گفت : بايد با رعايت استانداردهاي لازم سرعت روند توسعه تحصيلات تکميلي ادامه يافته تا پاسخگوي متقاضيان باشيم.

 

وي افزود: بايد از توانايي 30 هزارعضو هيات علمي و امکانات آموزشي و پژوهشي تمام دانشگاه‌ها و ديگر دستگاه‌هاي اجرايي کشوربراي توسعه تحصيلات تکميلي استفاده كرده و دورهاي تحصيلات تکميلي در همه دانشگاه‌هاي کشور راه اندازي شود و فقط به دانشگاه‌هاي مادر اکتفا نكنيم.

 

وزير علوم با عنوان اينکه راه اندازي دوره هاي تحصيلات تکميلي در دانشگاه‌هاي شهرستان‌ها در راستاي عدالت آموزشي و تمرکز زدايي از مرکز است گفت : روند رشد دانشگاه‌هاي شهرستان‌ها و همچنين ارتقا و ماندگاري اعضاي هيات علمي با تاسيس دوره هاي تحصيلات تکميلي بهتر مي‌شود.

 

دکتر دانشجو افزود :در گذشته براساس يک سري رويه هاي ناصحيح براي اعضاي هيات علمي محدويت ايجاد کرده‌اند که فقط يک يا دو دانشجو را در مرحله نگارش رساله و پايان نامه راهنمايي کنند که اين محدوديت‌هاي بيش از اندازه و سليقه اي که در برخي دانشگاه‌هاي ما وجود دارد، حتي در معتبر­ترين دانشگاه‌هاي دنيا نيز مرسوم نيست.

 

وي با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه معاونت دانشجويي وزارت علوم در سال گذشته تدوين و ابلاغ آيين نامه "انتقال و ميهماني دانشجويان " و "آيين نامه انتقال دانشجويان ايراني شاغل به تحصيل در خارج ازکشور" را دو اقدام اساسي اين معاونت در سال گذشته نام برد که باعث رضايت و خرسندي بسياري از خانواده هاي ايراني شد.

 

وي افزود: البته با توجه به اينکه سال 89 اولين سال اجراي اين آئين نامه ها بود مسلماً در اجرا نقطه ضعف‌هايي وجود داشته است که مي بايست در يک کار کارشناسي آنها را بر طرف كرده و دانشگاه‌ها نيز بدون کم کاست و بدون اعمال سليقه و احيانا تنگ نظري مي بايست با اجرايي شدن هرچه بيشتر اين آئين نامه ها همکاري كنند.

نظر شما