دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۵۶
کد خبر: ۳۶۱۲۳
|
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۹
با هدف ترويج امانتداري به روايت شيخ اجل ادب پارسي؛
فرهنگسراي تهران به مناسبت اول ارديبهشت روز گراميداشت سعدي، نمايش خلاق «محرم سر» را با مضمون امانتداري و نيز ترويج فرهنگ وجدان كاري و كسب درآمد حلال به روايت شيخ اجل ادب پارسي برگزار مي‌كند.

به گزارش خبرنگار شهر، آشنايي بيشترکودکان با ادبيات پارسي و ترويج فرهنگ وجدان کاري، امانتداري، کسب درآمد و رزق حلال با استناد به محتواي متون پند آموزگلستان سعدي از جمله اهداف اين برنامه است. «مهدي اسماعيلي» نويسنده انيميشن شکرستان و کارگردان نمايش‌هاي خلاق، کارگرداني نمايش «محرم سر» را به عهده دارد.

نمايش خلاق «محرم سر» روز پنج شنبه اول ارديبهشت از ساعت 10 صبح در مدرسه ابتدايي طوبي منطقه 22 واقع در 35 متري گل‌ها، ياس ششم ميزبان دانش آموزان ابتدايي است. همزمان با دوم ارديبهشت روز زمين پاك نيز شهروندان غرب پايتخت پس از انجام يك پياده‌روي خانوادگي از سوي فرهنگسراي تهران با امضاي يک تومار بزرگ، پيمان زيست محيطي مي‌بندند.


راهپيمايي خانوادگي روز زمين پاك با حضور شهروندان دوستدار محيط زيست در روز جمعه دوم ارديبهشت برگزار و طي آن شرکت‌کنندگان با حمل پلاكاردهاي حاوي شعارهاي زيست محيطي، مسير پياده روي را از زباله پاك مي‌كنند.

هم چنين در مسير 6 عروسك تن پوش، كوله پشتي‌هاي تفكيك زباله را حمل مي‌كنند و در انتها با قرائت بيانيه‌اي پيمان زيست محيطي روز زمين پاك بين بسته مي‌شود. در اين مراسم همچنين كتاب‌هاي تهيه شده از كاغذهاي بازيافتي با موضوع بازيافت اهدا مي‌شود.

پياده‌روي روز زمين پاك دوم ارديبهشت از ساعت 8 تا 11 برگزار مي‌شود و كانون‌هاي مردمي منطقه 22، اداره بازيافت شهرداري منطقه ، نيروي انتظامي و راهنمايي و رانندگي منطقه در اين برنامه با فرهنگسراي تهران مشاركت دارند.



برگزاري دوره‌هاي تخصصي آموزش قرآن ويژه کودکان يكي ديگر از برنامه‌هاي فرهنگسراي تهران در سال جديد است كه با هدف آشنايي کودکان با فرهنگ قرآني و آموزش صحيح و حرفه‌اي قرآن کريم ويژه کودکان 6 سال به بالا صورت مي‌گيرد.

در اين دوره‌هاي آموزشي ابتدا روش‌ها و تكنيك‌هاي حفظ قرآن با شروع از جز 30 قرآن ارايه و به ترتيب سوره‌هاي بلند با ترجمه و تفسير آموزش داده مي‌شود. دوره‌هاي تخصصي قرآن ويژه کودکان با همکاري علمي جهاد دانشگاهي برگزار و پس از پايان دوره مدرک معتبر از سوي اين نهاد به شرکت‌کنندگان اعطا مي‌شود.

همچنين «سفر به گنبد مينا» عنوان تور آموزشي دانش‌آموزان به «آسمان نماي تهران» است که با هدف آشنايي بيشتر نوجوانان با اجرام آسماني و ترويج دانش مفيد و جذاب نجوم برگزار مي‌شود. آسمان نماي تهران زير نظر سازمان جغرافيايي کشور است و اجرام سماوي در محلي سرپوشيده و گنبدي به صورت مصنوعي به نمايش در آمده است.

خانه فرهنگ اميرکبير وابسته به فرهنگسراي تهران، 80 نفر از دانش آموزان پسر مقطع راهنمايي را در اين برنامه گردشگري به محل آسمان نماي تهران مي‌برد و آنان را با مقياس کوچک شده گيتي آشنا مي‌کند. اين برنامه صبح روزيک شنبه چهارم ارديبهشت با همکاري مدرسه راهنمايي شهيد رجايي منطقه 22 برگزارمي شود.

اين خانه فرهنگ همچنين با هدف بسط و گسترش اوقات فراغت سالم مسابقه شطرنج سيمولتانه را با حضور شهروندان علاقمند برگزار مي‌كند. سيمولتانه نوعي بازي جذاب شطرنج است که در آن يک نفر همزمان با چند نفر بازي مي‌کند و مهارت و دقت خود را به آزمون مي‌گذارد. ترويج فرهنگ ورزش‌هاي همگاني و ذهني و تامين اوقات فراغت سالم و پر نشاط براي شهروندان از جمله نتايج و مزاياي سيمولتانه است.

اين برنامه با حضور «حسين رضا نژاد» مربي شطرنج پيشرفته و «نيلوفر هاشم‌لو» مربي شطرنج مبتدي چهارشنبه 7 ارديبهشت از ساعت 14 در خانه فرهنگ اميرکبير ميزبان علاقمندان است.


نظر شما