سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۳۰
کد خبر: ۳۶۱۲۶
|
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۱
معاون آموزشي وزير علوم از بازنگري آيين‌نامه استعدادهاي درخشان خبر داد و گفت: بر اساس آيين نامه جديد دانشجويان ممتاز دانشگاه‌هاي مناطق دوردست مي توانند به دانشگاه‌هاي تراز اول کشور وارد شوند

به گزارش خبرنگار شهر به نقل ازپايگاه اطلاع رساني وزارت علوم ،دکتر حسين نادري منش افزود: آيين‌نامه استعدادهاي درخشان بازنگري مي شود تا دانشجويان ممتاز دانشگاه‌هاي مناطق دوردست بتوانند به دانشگاه‌هاي تراز اول کشور ورود پيدا کنند و در اين خصوص اعلام شده که دانشگاه‌هاي برتر کشور مي‌توانند بدون کنکور 20 درصد ظرفيت خود دانشجو جذب کنند به شرط آنکه 10 درصد جذب از ساير دانشگاه‌ها باشد.

 

وي افزود: در حال حاضر دوره هاي کارشناسي ارشد و دکتري پيوسته را بررسي مي کنيم که آيين نامه آن بزودي ابلاغ مي‌شود و همچنين براي پاسخ به نيازهاي کلان کشور دوره‌هاي دکتري پژوهش محور را نيز مورد تصويب قرار داده‌ايم.

 

نادري منش با اشاره به اجراي آيين نامه ارتقاي اعضاي هيئت علمي تأکيد کرد: آيين‌نامه ارتقاء اساتيد توسط وزارت علوم اصلاح شد که در فصل اول آن فعاليت‌هاي فرهنگي مطرح شده و علاوه بر نوشتن مقالات علمي، فعاليت‌هاي بديع و فناورانه نيز مي‌تواند امتيازهاي خوبي براي ارتقا محسوب مي شود.

 

وي تأکيد کرد: سعي داريم دانشگاه‌ها را در 3 سطح فراملي، ملي و استاني - منطقه‌اي رتبه‌بندي کنيم که بر اساس اين رتبه‌بندي شرايطي ايجاد مي‌شود که هر دو سال يکبار وضعيت دانشگاه‌ها بررسي شده و دانشگاه‌هاي کشور در اين رتبه‌بندي ارتقا يا نزول مي‌كنند.

 

معاون آموزشي وزير علوم اظهار داشت: در بحث تحول در دروس و محتواي آنها مهر ماه سال گذشته ابلاغيه‌اي صادر شد که تمام سرفصل‌هاي دروسي که از زمان تصويب آن بيش از 5 سال مي گذرد، بايد به روز شود. در حال حاضر اعلام کرديم که هر کس يک کتاب علوم انساني را براساس تعاريفي که به دانشگاه‌ها ارسال کرديم، تهيه کند، هزينه توليد و چاپ اين کتاب‌ها را مي‌پردازيم.

 

نظر شما