يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۰۶
کد خبر: ۳۶۱۳۳
|
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۷
شهردار منطقه 20 تهران گفت : به منظور زيباسازي محيطي و رفاه حال زائران ، ورودي هاي اصلي حرم حضرت عبدالعظيم (ع) بهسازي و ساماندهي شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 20 ، مجتبي عبدالهي با اشاره به اينکه ورودي‌هاي ضلع جنوب ، شرق و شمالي حرم که به صورت پياده رو مورد استفاده زائران حرم قرار مي‌گيرند بهسازي و ساماندهي شدند افزود: ورودي شرقي حرم واقع در خيابان جانبازان در مساحت 2500 متر مربع با استفاده از کفپوش هاي گرانيتي اصلاح که حدود 22 ميليارد ريال و 500 ميليون ريال جهت عمليات عمراني و تملک املاک اين محدوده هزينه صرف شده است.

 

عبدالهي محدوده ضلع جنوبي حرم را از ديگر نقاطي عنوان کرد که در سال هاي گذشته دچار مشکلات عديده اي بوده است.

 

او خاطر نشان کرد : در اين محدوده علاوه بر بهسازي کف اين معبر در مساحت 25 هزار متر مربع ، سايبان و مبلمان هاي شهري براي زائران تعبيه شده است و براي عمليات عمراني ، زيباسازي و تملک املاک آن هزينه اي بالغ بر 43 ميليارد ريال صرف شده است .

 

او بهسازي پياده راه حرم در مساحت 8500 متر مربع و با هزينه اي بالغ بر 20 ميليارد ريال را از مهمترين اقدامات مديريت شهري در اطراف حرم دانست و تصريح کرد : در بهسازي پياده روهاي اين خيابان که به بازار قديمي و حرم حضرت عبدالعظيم (ع) منتهي مي شود سنگفرش ها به صورت زيبايي طراحي و اجرا شده است.

 

شهردار منطقه 20 با اشاره به رضايتمندي شهروندان و کسبه اين خيابان از اجراي اين طرح گفت : شهرري سالانه با هشت ميليون نفر زائر سومين شهر مذهبي کشور محسوب مي شود ، اما متاسفانه خيابان حرم که به عنوان اصلي ترين معبر براي دسترسي زائران به حرم حضرت عبدالعظيم (ع) مورد استفاده قرارمي‌گرفت سالهاي متمادي دچار معضلات زيست محيطي ، ترافيکي و امنيتي بود. 

او ادامه داد: با اعمال محدوديت‌هاي ترافيکي و تبديل اين خيابان به پياده راه ، علاوه برزيباسازي منظر عمومي و کاهش آلودگي‌هاي زيست محيطي و صوتي ، ميزان جرم و مزاحمت هاي خياباني در اين محدوده تا حدود قابل توجهي کاهش يافت.

نظر شما