شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۱
کد خبر: ۳۶۱۵۱
|
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۹
در ادامه حملات مرگ‎بار نيروهاي اسرائيلي به مناطقي در نوار غزه، جنگنده‎هاي رژيم اسرائيل بار ديگر اين منطقه را هدف حملات خود قرار داده‎اند.

جنبش حماس اعلام کرد، در ساعات اوليه روز شنبه (27 فروردين) نوار غزه از سوي جنگنده‎هاي رژيم اسرائيل هدف دو حمله هوايي قرار گرفت.

 

تا کنون خبري درباره تلفات يا خسارات احتمالي اين حمله منتشر نشده است.

 

بر پايه اين گزارش، ارتش اسرائيل نيز اين حملات را تاييد کرده است.

 

حملات و تيراندازي نظاميان اسرائيلي به غيرنظاميان فلسطيني درحالي ادامه دارد که رژيم اسرائيل اواخر سال 2008 ميلادي به بهانه توقف حمله موشکي مبارزان فلسطيني، نوار غزه را هدف حملات زميني و هوايي قرار داد.

 

رژيم اسرائيل از دسامبر 2008 در 22 روز جنگ نابرابر، دست‌کم 1400 فلسطيني از جمله صدها زن و کودک را در اين منطقه کشت و هزاران فلسطيني را زخمي کرد. اين تهاجم همچنين خسارت سنگيني بر زيرساخت هاي نوار غزه وارد کرده است.

 

نوار غزه در چند روز اخير شاهد يکي از مرگ‎بارترين دوره‌هاي خود پس از پايان جنگ‌ 22روزه بوده و در حملات زميني و هوايي اسرائيل که در هفته‌هاي گذشته به شدت افزايش پيدا کرده است، ده‌ها فلسطيني کشته و زخمي شده‌اند.

 

اقدامات خصمانه تل‌آويو در حالي ادامه دارد که اتحاديه اروپا و سازمان ملل خواستار توقف هرچه سريع‌تر حملات رژيم اسرائيل عليه مردم فقير و بحران‌زده غزه شده‌اند.

 

موسي ابو مرزوق، معاون دفتر سياسي جنبش فلسطيني حماس، در اين باره به پرس تي‌وي گفت، تل‌آويو در پي انقلاب‌هاي مردمي در کشورهاي عربي، حملات خود به غزه را افزايش داده است.

 

مرزوق خاطرنشان کرد، ارتش اسرائيل در تلاش است با ضربه‌زدن به مقاومت مردم فلسطين و جلوگيري از آشتي گروه‌هاي مختلف فلسطيني، کنترل غزه را به دست گيرد.

 

اين مقام حماس همچنين تل‌آويو را به تلاش براي جلوگيري از به ‌ثمر رسيدن مذاکرات گروه‌هاي فلسطيني جهت کنارگذاشتن اختلافات و رسيدن به يک توافق براي آشتي ملي، متهم کرد.

نظر شما