سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۴۲
کد خبر: ۳۶۲۸۱
|
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۵
كتاب«حکومت محلي يا استراتژي توزيع فضايي قدرت سياسي در ايران» نوشته دكتر محمدباقر قاليباف شهردار تهران به چاپ چهارم رسيد.

به گزارش «شهر»، كتاب «حکومت محلي يا استراتژي توزيع فضايي قدرت سياسي در ايران» نوشته دكتر محمدباقر قاليباف شهردار تهران در قطع وزيري و از سوي مؤسسه انتشارت اميركبير وابسته به سازمان تبليغات اسلامي منتشر شده است.

 

اين کتاب در پنج فصل تنظيم شده که با رويکرد توزيع متوازن قدرت سياسي در واحد ملي به رهيافت جديدي در مديريت سرزميني ايران منتهي شده است.

فصل اول کتاب به بررسي مفاهيم دولت و حکومت اختصاص دارد. فصل دوم سازمان و ساختار حکومت محلي را مورد بحث قرار مي‌دهد و در فصل سوم تمرکززدايي در چارچوب حکومت محلي تجزيه و تحليل شده است. همچنين فصل چهارم تجارب حکومت محلي در جهان را مورد توجه قرار داده و فصل پنجم تمرکز و عدم تمرکز در ايران پس از استقرار دولت مدرن را ارزيابي کرده است.

 

در پشت كتاب مي خوانيم:حکومت محلي موضوعي ميان رشته‌اي است که از رشته‌هاي علمي متعددي نظير علوم سياسي، حقوق مديريت، اقتصاد، علوم اجتماعي و جغرافيا بهره برده است.حکومت محلي وظايف گسترده دولت ملي را در مقياس محدودتر انجام مي‌دهد.حاکميت سياسي در کشور پهناور ايران به سطوح پيچيده مديريتي با محوريت عقلانيت، اعتدال و کارآمدي وابسته است.حاصل مجموعه يافته‌ها را مي‌توان در اين جمله خلاصه کرد که « نظام متناسب براي ايران نظام نيمه متمرکز است.

«حکومت محلي يا استراتژي توزيع فضايي قدرت سياسي در ايران» براي بار نخست در سال88 منتشرشد. شمارگان چهارمين چاپ اين كتاب دو هزار نسخه است.

نظر شما