دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۵۲
کد خبر: ۳۶۳۱۰
|
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۲
موزه هنر امام علي(ع) با همکاري دبيرخانه جشنواره «هنر در روستا» نخستين همايش تخصصي پژوهشي با موضوع «هنر، جامعه و جغرافياي روستايي» را برگزار مي‌کند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي موزه هنر امام علي(ع)، اين همايش با هدف معرفي و بسترسازي قالب‌هاي جديدي از آفرينش‌هاي هنري خارج از فضاي گالري‌ها، موزه‌ها و ... آغاز شده و بر آن است که به مردم امکان تجربه زيستي و حضور در پيرامون آثار هنري پراکنده در متن بافت شهري و روستايي خارج از فضاي گالري را دهد.

در اين همايش آقايان حميد سوري، دکتر مصطفي تبريزي و علي اتحاد در رابطه با تشابه تاريخي اين جشنواره با جشنواره‌هاي ديگر در تاريخ هنر معاصر، تعامل و مشارکت بين هنر و جامعه در جغرافياي روستايي، جامعه‌شناسي و تاثير اين جشنواره به عنوان يکي از فعاليت‌هاي خارج از مرکز در هنر معاصر ايران به ايراد سخنراني مي‌پردازند.

اين همايش روز جمعه دوم ارديبهشت ماه از ساعت 16 تا 19 در سرسراي نور موزه هنر امام علي‌(ع) واقع در خيابان ولي‌عصر(عج)، روبروي بزرگراه نيايش، بلوار اسفنديار، شماره 35 برگزار خواهد شد. اين جشنواره قرار است از هفتم تا نهم ارديبهشت ماه در روستاي کوتناي شهرستان قائم‌شهر در بخش‌هاي هنر محيطي، چيدمان، هنر مفهومي، نقاشي و عکاسي برگزار شود.



جشنواره هنر در روستا در اوايل فروردين ماه 1387 فعاليت‌هاي هنري به ويژه هنرهاي تجسمي خود را آغاز کرده و تاکنون آن‌را ادامه داده است. از نکات قابل توجه اين جشنواره مي‌توان به حضور و اجراي برنامه‌هاي هنري 300 هنرمند تجسمي در روستاها، مشارکت 6000 مرد و زن و کودک و نوجوان روستايي، آرشيو حدود 4000 نقاشي از اين روستاها، برگزاري 29 جشنواره در 54 روستا از 11 استان کشور، تاسيس دبيرخانه جشنواره هنر در روستا و اهداي 60 اثر هنري درزمينه نقاشي، عکاسي، مجسمه و هنر محيطي به دبيرخانه جشنواره هنر در روستا اشاره کرد.

نظر شما