شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۵
کد خبر: ۳۶۳۳۲
|
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۲
توفان هاي سهمگين در جنوب آمريکا دستکم 44 کشته در شش ايالت اين کشور برجاي گذاشته است. اين توفان ها که از روز پنجشنبه آغاز شده موجب تخريب صدها ساختمان شده و ساکنان اين مناطق را مجبور به ترک خانه هاي خود کرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل «شهر»، اين توفان در ايالت کاروليناي جنوبي بيشترين خسارت را بر جاي گذاشته‌است و باعث کشته‌شدن دست کم 23 نفر در اين ايالت شده‌است.


فرماندار ايالت کاروليناي جنوبي با اعلام وضعيت اضطراري از ساکنان شهرهاي اين ايالت خواسته است جوانب احتياط را رعايت کنند. چنين توفاني در سه دهه‌ي گذشته بي سابقه بوده است.


در برخي از ايالت ها سرعت اين توفان ها به 200 کيلومتر در ساعت مي رسد و در ايالات هاي آلاباما و اوکلاهاما بيش از 20 گردباد به زمين رسيده است.


برق بيش از 78 هزار منزل مسکوني قطع شده و 220 هزار نفر به برق دسترسي ندارند. اين درحاليست که بارش شديد باران هاي بهاري نيز بر سختي هاي ناشي از توفان هاي سهمگين در ايالت هاي جنوبي آمريکا افزوده است.


اين توفان ها باعث ريشه کن شدن صدها درخت در اين مناطق شده و با سقوط بروي اتومبيل ها و منازل مسکوني، جان چندين نفر را گرفته است. مقامات محلي از مردم خواسته اند براي اجتناب از وقوع چنين حوادثي از خودروهاي خود براي حمل و نقل تا زماني که اين توفان ها پايان نيافته اند، خودداري کنند.


(منبع: يورونيوز)

نظر شما