يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۲۹
کد خبر: ۳۶۳۳۵
|
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۹
نماينده بروجن در مجلس شوراي اسلامي:
نماينده بروجن در مجلس شوراي اسلامي گفت: توجه کافي به تبيين خرده فرهنگ‌ها در طراحي و ساخت بازي‌هاي رايانه‌اي موجب بيمه شدن فضاي فرهنگي کشور در تقابل با تهاجم فرهنگي دشمنان مي‌شود.

به گزارش شهر به نقل از کميته اطلاع رساني نخستين نمايشگاه و جشنواره بازي‌هاي رايانه‌اي تهران، سيروس برنا بلداجي با اشاره به برگزاري اين رويداد هنري گفت: نخستين جشنواره بازي‌هاي رايانه‌اي در نوع خود منحصر بفرد است زيرا زمينه بهره‌برداري از توان و استعدادهاي نخبگان و متخصصان داخلي را در زمينه طراحي و ساخت اين بازي‌ها فراهم مي‌کند.


نماينده بروجن در مجلس افزود: اين جشنواره بايد با توجه به تامين نيازهاي نوجوانان و نونهالان حرکت کند تا بتواند نيازهاي آنان را تحت‌الشعاع قرار داده و علاقه و رغبت‌شان را براي استفاده از بازي‌هاي رايانه‌اي بومي برانگيزد.


به گفته وي، اگر به طور جدي در زمينه طراحي و ساخت بازي‌هاي رايانه‌اي بومي در کشور اقدام و هدف گذاري شود، اين جشنواره علاوه بر تامين نياز داخلي زمينه، فتح بازارهاي منطقه‌اي اين صنعت مدرن را براي کشور فراهم مي‌کند.

برنا ادامه داد: با توجه به تجانس و هم سنخي فرهنگي که در حوزه تمدني ايران وجود دارد? اين جشنواره مي‌تواند تحول بزرگي در حوزه صنعت کشور بوجود آورد.


اين عضو کميسيون اجتماعي مجلس تاکيد کرد: برگزاري جشنواره بازي‌هاي رايانه‌اي مي‌تواند ارزش افزوده قابل توجهي در کشور توليد کند و مشارکت فزاينده مردم و بخش خصوصي در اين زمينه را بيش از پيش مهيا سازد.


نخستين جشنواره و نمايشگاه بازي‌هاي رايانه‌اي را بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي از 8 تا 12 ارديبهشت ماه امسال در مرکز همايش‌هاي برج ميلاد برگزار مي‌کند.


نظر شما