سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۴۰
کد خبر: ۳۶۳۵۲
|
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۹
مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 6 خبر داد
مديريت مراكز فرهنگي هنري منطقه 6 در فصل بهار 44 عنوان برنامه فرهنگي و هنري را با 202 اجرا در سطح منطقه 6 برگزار مي‌كند.

«رضا دوستعلي» در گفت و گو با خبرنگار شهر با اعلام اين خبر گفت: اين برنامه‌ها در راستاي سياست‌هاي عمومي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در سال 90 مبتني بر اهداف مصرح در اساسنامه اين سازمان كه بيشتر در حوزه فعاليت‌هاي ديني و ارتقاي فرهنگ شهروندي است، طرح و برنامه‌ريزي شده است.


رييس فرهنگسراي سرو با بيان اينكه بحث رفتارسازي يكي ديگر از اولويت‌هاي اصلي سازمان در اجراي برنامه‌ها در سال جاري محسوب مي‌شود، افزود: اقتضائات محلي و منطقه‌اي هر مجموعه فرهنگي و پرداختن به نيازهاي شهروندان هر محله و منطقه كه به طور حتم با منطقه ديگر متفاوت است، يكي ديگر از اهدافي است كه در اجراي برنامه‌ها در نظر گرفته مي‌شود.


وي اظهار داشت: با توجه به اين نكات مديريت فرهنگي هنري منطقه 6 در بهار 90،‌ 44 عنوان برنامه و 202 اجرا را در سطح منطقه در نظر گرفته است كه از اين تعداد 17 نمايشگاه در نگارخانه‌هاي سرو و شفق برگزار مي‌شود و چهار عنوان توليد محصول و كالاي فرهنگي و هفت جلسه و نشست موضوعي نيز در دستور كار قرار گرفته است، بقيه نيز برنامه‌هاي تركيبي و مناسبتي و نيز گردشگري را شامل مي‌شود.


دوستعلي با اشاره به برنامه‌هاي مناسبتي و برگزاري برنامه «خانواده سالم» در هفته سلامت، ادامه داد: «شاخه طوبي» عنوان برنامه‌اي از سوي كتابخانه‌هاي سرو و جهان‌آرا است كه در هفته معلم و به مناسبت شهادت استاد مطهري برگزار مي‌شود كه شامل سخنراني و مسابقه كتابخواني از كتاب (حجاب، حيا و عفاف) ويژه دانش‌آموزان دبيرستان‌هاي دخترانه و پسرانه منطقه 6 است.


وي گفت: نمايشگاه «سيلي كوير» به مناسبت روز شكست حمله نظامي آمريكا به طبس در تاريخ 5 ارديبهشت ماه، ويژه‌برنامه سالروز درگذشت دكتر علي شريعتي در خانه موزه شريعتي در روز 29 ارديبهشت‌ماه و توليد محصول فرهنگي «آب و آيينه» به مناسبت ولادت حضرت زهرا و ولادت امام خميني (ره) در روز سوم خرداد از ديگر برنامه‌هاي مصوب اين منطقه به شمار مي‌رود.


دوستعلي به ويژه‌برنامه «طبيعت، طراوت و خانواده» به مناسبت روز زمين پاك در روز جمعه دوم ارديبهشت‌ماه اشاره كرد و افزود: «نقش‌آفرينان محله» طرحي است كه طي آن از اعضاي كانون‌ها و NGOها براي اجراي برنامه‌هاي فرهنگي كمك مي‌گيريم يعني كانون‌ها خود متولي اجراي برنامه‌ها خواهند شد.


رييس فرهنگسراي سرو تصريح كرد: «ارتباط @ هنر» از 31 فروردين‌ماه تا 11 خردادماه ويژه مدارس راهنمايي و دبيرستان منطقه 6، نمايش مجموعه عكس‌هاي سريال مختارنامه در نگارخانه شفق در خردادماه، «فصل رفاقت» به مناسبت هفته خوابگاه‌هاي دانشجويي از 31 ارديبهشت تا 6 خرداد و ويژه‌برنامه‌هاي «همسايه ابرها»، «ارتفاع 2965» و «تهران و ديدني‌هايش» از سوي كانون‌هاي هوانوردي، كوهنوردي و گردشگري از ديگر برنامه‌هاي اين فصل است.

نظر شما