يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۲۳
کد خبر: ۳۶۳۸۳
|
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۳
رئيس پليس مهاجرت و گذرنامه نيروي انتظامي با اشاره به صدور گذرنامه هاي الکترونيکي از اواخر سال 89 اظهار داشت:تردد با گذرنامه هاي غير الکترونيکي تا پايان تاريخ اعتبار آنها بلامانع است.

به گزارش شهر سرهنگ محمود صادقي با اعلام اين مطلب افزود:صدور گذرنامه هاي الکترونيکي از سوم اسفند 1389 آغاز شده و تا کنون 816 هزار و 125 جلد گذرنامه الکترونيکي براي متقاضيان صادر شده است.

 

وي با بيان اينکه صدور گذرنامه الکترونيکي تنها براي يک نفر صادر مي شود و ذکر نام ديگري در اين گذرنامه ها امکان پذير نيست خاطرنشان کرد:در گذرنامه هاي غير الکترونيکي امکان ذکر نام ديگر وجود داشت.

 

رئيس پليس مهاجرت و گذرنامه نيروي انتظامي با تأکيد بر اينکه گذرنامه هاي الکترونيکي از ضريب امنيتي بالايي برخوردار هستند،تصريح کرد:گذرنامه هاي الکترنيکي در آينده به صورت بيومتريک صادر خواهند شد.

 

سرهنگ صادقي با اشاره به صدور گذرنامه هاي الکترونيکي از اواخر سال 89 اظهار داشت:تردد با گذرنامه هاي غير الکترونيکي تا پايان تاريخ اعتبار آنها بلامانع است.

 

وي با باين اينکه در سال 1388 دو ميليون و 90 هزار و 212  جلد گذرنامه براي متقاضيان صادر شده است،اظهار داشت:اين درحالي است که در سال 1389 دو ميليون  915 هزار و 229   جلد گذرنامه صادر شد که نسبت به مدت مشابه در سال 88 از افزايش 39 درصدي برخوردار مي باشد.

 

رئيس پليس مهاجرت و گذرنامه نيروي انتظامي از کشف يک هزار و 634  فقره گذرنامه جعلي در سال 88 خبر داد و گفت:در سال 1389 نيز يک هزار و 535 فقره گذرنامه جعلي کشف شد که علت کاهش آن وصل شدن به سيستم ثبت  احوال و نظام وظيفه مي باشد.

نظر شما