دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۳۰
کد خبر: ۳۶۴۳۱
|
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۲
«مريم معترف» با بيان اينكه بازسازي و مقاوم‌سازي ساختمان اداره تئاتر مساله‌اي جدي محسوب مي‌شود، گفت: جشنواره تئاتر آيين‌هاي سنتي در پيش است و بچه‌هاي تئاتر مكاني براي تمرين ندارند.

اين بازيگر و كارگردان تئاتر در گفت و گو با خبرنگار شهر با بيان اينكه اداره تئاتر و خانه نمايش بيش از 40 سال سابقه دارد و از قبل از انقلاب نيز فعاليت داشته است، ادامه داد: اين ساختمان كه در گذشته محل تمرينات گروه‌هاي نمايشي به شمار مي‌رفت و روزانه نزديك به 100 نفر به آن رفت و آمد داشتند، در حال حاضر احتياج به تعميرات اساسي دارد.


وي افزود: سال گذشته در بازديد «حميد شاه‌آبادي» معاون هنري وزير ارشاد اسلامي نيز اين امر تاييد شد. همچنين با دستور آقاي حسيني وزير ارشاد در سال گذشته مقرر شد كه با مشاركت دفتر طرح‌هاي عمراني وزارت ارشاد با خريد زمين مجاور اداره تئاتر، اين ساختمان به متراژي حدود 600 متر برسد، به همين جهت با پيشنهاد آقاي مسافر آستانه،‌ رييس مركز هنرهاي نمايشي اين اداره تعطيل شد تا پس از جشنواره تئاتر فجر بازسازي شود كه متاسفانه تا كنون هيچگونه اقدامي صورت نگرفته است.


معترف با بيان اينكه در صورت اقدامات ذكر شده، اداره تئاتر داراي 20 سالن تمرين و دو سالن نمايش، پاركينك و امكانات زيادي خواهد شد، ادامه داد: بهترين راه حل براي اين مشكل دستور مستقيم وزير ارشاد و پيگيري مسوولان است تا ساختماني براي تمرين گروه‌هاي نمايشي اجاره و كار تعمير و بازسازي اداره تئاتر نيز آغاز شود، زيرا جشنواره تئاتر آيين‌هاي سنتي تيرماه سال جاري برگزار مي‌شود ولي گروه‌هاي نمايشي جايي براي تمرين ندارند.


کارگردان نمايش «قصه‌هاي من و تو و رستم و شاهنامه» در مورد كارهاي نمايشي خود گفت: سال گذشته قصه‌هاي شاهنامه را براي كودكان به صورت فانتزي تهيه كردم كه خوشبختانه با استقبال روبرو شد. امسال نيز قرار است اين نمايش كه ويژه بچه‌ها است در چند استان كشور اجرا شود.

معترف در مورد جديدترين كار خود نيز افزود: «آواز قوي چخوف كه قهرمان آن تخت‌حوضي مي‌خواند» برگرفته از «آواز قو» اثر آنتوان چخوف يك قصه نمايشي است كه به «حسن باستاني» نويسنده و كارگردان تئاتر پيشنهاد كرده‌ام كه اين نمايش را به فرم ايراني در بياوريم كه اميدوارم تا شروع جشنواره تئاتر آيين‌هاي سنتي آماده اجرا شود.


مريم معترف سال 1324 در تهران متولد شد. وي ليسانس بازيگري و كارگرداني از دانشكده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران و فوق ليسانس زيبايي شناسي تئاتر از دانشگاه سوربن پاريس است. او فعاليت در تلويزيون را از سال 1351 به عنوان تهيه كننده در واحد نمايش تجربه كرد. بازي در تئاتر را سال 1347 و بازي در سينما را از سال 1364 با «آن سوي مه» كاري از «منوچهر عسگري نسب» شروع كرد.


نظر شما