شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۱۹
کد خبر: ۳۶۴۶۱
|
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۳
با حضور معاون شهردار تهران و صاحب نظران؛
در شهرهاي گوناگون كشور، بحث نماي شهر در راستاي هويت سنتي، مذهبي و تاريخي به مخاطره افتاده و ما از هويت ايراني ـ اسلامي خود دور شده‌ايم و هر كسي بنا به سليقه شخصي خودش نماي ساختمان را شكل مي‌دهد.

به‌گزارش خبرنگار «شهر» نخستين همايش ملي نماي ساختمان و سيماي شهر صبح امروز ـ 30 فروردين ـ در مركز همايش‌هاي بين‌المللي برج ميلاد تهران با حضور شهرداران شهرهاي مختلف كشور و هم‌چنين اساتيد، صاحب‌نظران، كارشناسان و دانشجويان حوزه معماري و شهرسازي آغار به كار كرد.

 

بر اساس اين گزارش، سعيد طلوعي شهردار منطقه 5 تهران گفت: متاسفانه در شهرهاي گوناگون كشور بحث نماي شهر در راستاي هويت سنتي، مذهبي و تاريخي به مخاطره افتاده و ما از هويت ايراني ـ اسلامي خود دور شده‌ايم و هر كسي بنا به سليقه شخصي خودش نماي ساختمان را شكل مي‌دهد.

 

او با اشاره به‌حضور گسترده صاحب‌نظران اظهار اميدواري كرد كه در اين همايش بتوانيم با يك خرد جمعي و يك برنامه ريزي بحث نماي شهري و مشكلات آن را به‌گوش مسئولان برسانيم.

شهردار منطقه 5 تهران با اشاره به بهره‌گيري از نماي شيشه‌اي و بهره گيري از سنگ گرانيت و كامپوزيت در نماي ساختمان‌ها تاكيد كرد: استفاده از اين ابزارها و امكانات كه از خارج وارد شده است، هويت ما را مي‌گيرند، اين در حالي است كه ما در تمدن و معماري از سابقه قابل توجه برخوردار هستيم.

 

اين گزارش مي‌افزايد كه در اين مراسم سولماز رضايي، دبير نخستين همايش ملي نماي ساختمان و سيماي شهر اظهار اميدواري كرد كه در اين همايش، گام‌هاي موثري در جهت بهبود وضعيت نماي ساختمان‌ها برداشته شود.

 

او افزود: شهرها در كشورمان در حال پيشرفتند و اقدامات موثري از سوي شهرداري‌هاي كشور براي ارتقاي وضعيت زندگي در شهرها برداشته شده، اما بحث نماي شهرها مغفول مانده به‌گونه‌اي كه در حال حاضر شاهد بسياري نازيبايي‌ها و نارسايي‌ها در نماي ساختمان‌ها هستيم.

 

دبير اين همايش با بيان اين‌كه اگر براي بهبود نماي شهرها اقدام نكنيم، خاطرات شهر مغشوش خواهد بود، تصريح كرد: اگر شهري زيبا نباشد، مردم شهر خود را دوست نخواهنند داشت.

 

در مراسم افتتاح نخستين همايش ملي نماي ساختمان و سيماي شهر، دكتر ايرج اعتصام، از اساتيد بنام معماري كشور و موسس دانشكده معماري دانشگاه تهران نيز در صحبت‌هاي خود بر ضرورت توجه بر نماي شهري با توجه به الگوهاي اسلامي ـ ايراني، قابليت‌ها موجود در اين زمينه و ضرورت پرهيز از تكرار در نماي بناها تاكيد كرد.

 

در همين زمينه بخوانيد:

معاون شهردار تهران تاكيد كرد: استفاده از نمادهاي ملي در نماي ساختمان‌ها

هم‌زمان با برگزاري همايش نماي ساختمان و سيماي شهر؛ برگزيدگان مسابقه «مسجد زيباي محله من» معرفي مي‌شوند/ جذب «بسازوبفروش‌ها» براي ارتقاي ساخت‌وساز 

نظر شما