يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۰۵
کد خبر: ۳۶۵۲۹
|
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۹
رييس اداره بازيافت شهرداري منطقه 20 گفت: در حال حاضر 18 درصد از کل زباله‌هاي توليدي در اين منطقه تفکيک و بازيافت مي‌شود.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهردار ي منطقه 20 ، کريم گرامي با اشاره به اينکه با توسعه شهرنشيني ، پيشرفت تکنولوژي و افزايش جمعيت ، تمايل شهروندان به مصرف گرايي و توليد زباله افزايش پيدا کرده است، افزود: سرانه توليد زباله براي هر نفر حدود 600 گرم است و در حال حاضر اين مقدار در شهر تهران بيش از اين مقدار است و تنها در منطقه 20 روزانه به طور متوسط 327 تن زباله توليد مي‌شود.

گرامي در ادامه افزود: از سوي ديگر ماهانه به طور متوسط 9900 تن زباله توليد مي شود که حدود 3 هزار و 128 تن از اين مقداررا زياله خشک تشکيل مي دهد و 18 در صد از آن تفکيک مي شود.

او با اشاره به اينکه پسماندهاي خشک قابليت بازگشت به چرخه توليد را دارند، اجراي طرح تلفيقي بازيافت را از عوامل اين موفقيت برشمرد و افزود: استقرار سيستم اموزشي متمرکز در مدارس، مراکز فرهنگي و مساجد ، سيستم مکانيزه جمع اوري پسماندها و راه اندازي ايستگاههاي ثابت بازيافت در محلات از جمله راهکارهاي اين اداره در اجراي طرح تلفيقي است .

گرامي تلاش براي کاهش توليد زباله ،حداکثر بازيافت و استفاده مجدد از پسماند ،فشرده سازي و کم حجم سازي سازي پسماند و دفع اصولي و همگن با محيط زيست را از جمله اهداف مهم اين اداره عنوان کرد و خاطر نشان کرد: به اندازه مصرف کردن ، خريد مواد با کيفيت ،اجناس بادوام و با بسته بندي قابل بازيافت ،استفاده از ظروف چند بار مصرف ياظروف گياهي به جاي ظروف يکبار مصرف ، استفاده از سبد يا ساکهاي پارچه اي به جاي کيسه هاي پلاستيکي از جمله نکاتي است که با رعايت آن مي توان از ميزان توليد زباله کاست .

 

 

 

نظر شما