دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۰۱
کد خبر: ۳۶۵۸۴
|
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۵
سيستم مکانيزه آبرساني فضاي سبز شمال تهران، با لوله گذاري و احداث مخازن آب به منظور صرفه جويي در مصرف آب و هزينه هاي آبياري تکميل شد.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه يک، مجيد نوربخش معاون امور شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه يک با بيان اين مطلب، اظهار داشت: اهميت آبياري به روش مکانيزه از آن جهت است که آبياري به روش سنتي علاوه بر نياز به بکارگيري نيروي انساني بيشتر، باعث اتلاف آب و افزايش هزينه ها نسبت به روش مکانيزه مي شود.


نوربخش افزود: به همين منظور عمليات توسعه و به روز رساني شبکه آبرساني در حريم سبز و بوستان ها در سطح منطقه از سال 86 آغاز شد و سال گذشته نيز با ايجاد 173 هزار و 166متر طول لوله گذاري، آب خام به قطعات فضاي سبز هدايت شد.


او به احداث 16مخزن بتني آب، در سال89 اشاره کرد و گفت: با ايجاد اين مخازن در بوستان ها و حريم سبز از جمله بوستان ازگل، نيلوفر، کيميا، جنگلي گلابدره، آبک و..... در حجمي بالغ بر 17هزار و 222متر مکعب، آب از منابع زير زميني و سطحي در اين مخازن براي آبياري فضاي سبز در سطح منطقه ذخيره شده است.


معاون امور شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه يک تصريح کرد: امسال نيز با برنامه ريزي ها و پيش بيني هاي در نظر گرفته شده با توجه به نياز سنجي ها و وسعت فضاي سبز منطقه، عمليات مکانيزه شبکه آبرساني و توسعه لوله گذاري با هدف صرفه جويي و توزيع يکنواخت آب به پوشش گياهي با جديت پيگيري و انجام مي شود.


نظر شما