يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۴۳
کد خبر: ۳۶۶۰۴
|
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۰
معاون اجرايي مجموعه تئاتر شهر خبر داد:
معاون اجرايي مجموعه تئاتر شهر ضمن ارائه گزارش فعاليتهاي اين مجموعه در سال گذشته و برنامه‌هاي سال 90 از نهايي شدن جدول اجراي آثار نمايشي به شرط تشکيل شوراي انتخاب آثار نمايشي در سيستم جديد مديريتي خبر داد .

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي مجموعه تئاتر شهر ، پريسا مقتدي با بيان اين مطلب افزود: اميدواريم با تشکيل شوراي انتخاب آثار درسيستم مديريتي جديد تئاتر شهرجدول نهايي آثار نمايشي در سال جاري اعلام عمومي شود تا گروههاي نمايشي بتوانند در شرايط بهتري نسبت به اماده سازي اجراي خود اقدام کنند .

معاون اجرايي مجموعه تئاترشهر در ادامه صحبتهاي خود پيرامون نحوه اجراي آثار نمايشي در سال گذشته گفت : آنچه که ما از سال گذشته تا پايان بيست ونهمين جشنواره بين المللي تئاتر فجر داشتيم تعهداتي بود که مرکز هنرهاي نمايشي و تئاتر شهر از قبل داشت و در اين مدت نيز تمام تلاش اين بود که تعهد جديدي براي اجراي آثار نمايشي ايجاد نشود .

وي ادامه داد:علاوه بر مواردي که به آن اشاره کردم ما در سال گذشته ميزبان دو جشنواره عروسکي و حقيقت بوديم که جشنواره حقيقت به شيوه برگزاري آن باعث شد که ما پاسخگوي تعهدات حداکثري در زمينه اجراي آثار نمايشي باشيم و اين امر هم موجب شد که ما نسبت به سالهاي گذشته شاهد افزايش دو اجرايي شدن آثار باشيم .

مقتدي افزود : لازم مي دانم از همين جا به گروهها و تماشاگراني که در اين شرايط دچار مشکلات وفشار مضاعفي شدند عذرخواهي کنم و اظهار اميدواري کنم که در سال جاري با برنامه ريزي مناسب تر ديگر دچار مشکل نشويم .

معاون اجرايي مجموعه تئاتر شهر به تعداد تقاضاي اجراي عمومي آثار نمايشي در تالارهاي مختلف تئاتر شهر هم اشاره کرد و گفت:پيرو در خواست هاي اجرا براي سال 90 در مجموعه تئاتر شهر که آخرين مهلت ارسال نمايشنامه ها پايان آذر ماه سال گذشته اعلام شده بود ، نزديک به 180 متن نمايشي از هنرمندان پيشکسوت ، حرفه اي و دانشجويان مستعد جهت بررسي به شوراي نظارت وارزشيابي مرکز هنرهاي نمايشي ارسال شد و سپس بعد از تشکيل شوراي انتخاب آثار تئاتر شهر انتخاب هاي نهايي جهت اجرا صورت پذيرد .

مقتدي گفت:البته غير از مواردي که گفتم نمايش هاي بخش چشم انداز جشنواره بين المللي تئاتر فجر نيز جز تعهدات ما بود که با بررسي مدير مرکز هنرهاي نمايشي شکل نهايي آن به اطلاع عموم مي رسد.

معاون اجرايي مجموعه تئاتر شهر در مورد اقدامات ديگر مديريت مجموعه تئاتر شهر در سال جاري خاطر نشان کرد : خوشبختانه با مساعدتي که از سوي معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و مدير مرکز هنرهاي نمايشي پس از ديداراز ساختمان تئاتر شهر در سال گذشته انجام گرفت راه اندازي مجدد کارگاه دکور اين مجموعه دوباره در دستور کار قرار گرفته که در صورت راه اندازي شاهد اتفاق بسيار خوبي براي گروههاي نمايشي خواهيم بود.

وي در مورد نحوه معرفي مدير جديد مجموعه تئاتر شهر هم گفت : با توجه به مصاحبه تلويزيوني آقاي مسافر آستانه در روز هاي گذشته که خبر از معرفي مدير جديد مجموعه قبل از برگزاري مراسم ارديبهشت تئاتر ايران دادند من هم اميدوارم مدير جديد بتواند با داشتن تجربه مديريتي و هنري اهداف عالي تئاتر شهر را به شکل اجرايي خود پياده کند.

مقتدي ادامه داد : دراين 5 سالي که در سمت مديريت هماهنگي و برنامه ريزي و معاون اجرايي در تئاتر شهر حضور داشتم کمابيش با نوسانات و مشکلات سخت افزاري و نرم افزاري مجموعه آشنايي داشتم اما بعد از اينکه به صورت رسمي به عنوان معاون اجرايي مجموعه مشغول به فعاليت شدم نگاه من به اين مشکلات تا حد زيادي ريز بينانه تر انجام گرفت.


مقتدي خاطرنشان کرد: من معتقدم اجراي اثر نمايشي در تئاتر شهر با اجراي نمايش در تالار سنگلج و خانه نمايش و تالار هنر تفاوت هاي فاحشي دارد که به لحاظ ماهيتي بايد به هرکدان نگاه مجزا و تخصصي تري شود . حجم آثار ، حجم توقعات فني ، حجم حضور مخاطب در تئاتر شهر به نسبت تالارهاي ديگر از جمله مواردي است که بايد در سطوح کلان به ان توجه ويژه اي کرد.

وي با اشاره به مشکلات درون مجموعه تئاتر شهر هم گفت:يکي از مهم ترين مشکلاتي که در طول فعاليت خود در تئاتر شهر دغدغه ما محسوب مي شود بازنشستگي تعداد زيادي از کارکنان مجموعه به ويژه درواحدهاي فني مجموعه است که عدم جايگزيني نيروهاي جديد و رفتن اين عزيزان ما را دچار مشکلات زيادي کرد . متاسفانه در طول اين چند ماه بدون اينکه فرد جديدي وارد مجموعه شود تعداد زيادي از همکاران بازنشسته شدند که اين خلا به لحاظ کمي و کيفي مارا در سرويس دهي مناسب به گروههاي نمايشي دچار مشکل مي کند.

معاون اجرايي مجموعه تئاتر شهر در بخش ديگري از صحبتهاي خود به بازسازي چند سال گذشته تئاتر شهر هم اشاره کرد و گفت : متاسفانه بازسازي ناقص و غير کارشناسانه مجموعه در چند سال گذشته باعث ايجاد مشکلاتي شد که مشکلات گذشته مجموعه را در بعضي از نقاط بيشتر کرد و همين امر موجب شدکه ما درگيري زيادي با اين مساله داشته باشيم .

وي افزود : خوشبختانه با حمايت‌هاي خوبي که از سوي معاون هنري وزير ارشاد ، مشاوراجرايي معاونت هنري و مدير مرکز هنرهاي نمايشي در اين زمينه صورت گرفت ما به تدريج نسبت به رفع اين نواقص اقدام کرديم که از جشنواره تئاتر عروسکي آغاز و با جشنواره تئاتر فجر سرعت گرفت که فاز جديد آن نيز به زودي آغاز مي شود .

مقتدي با اشاره به همکاري غيرتمندانه کارکنان مجموعه تئاتر شهر با وجود تمام کاستي هاي موجود خاطر نشان کرد : اميدوارم با درايت مدير مرکز هنرهاي نمايشي و ارتقا پرداخت هاي مالي اقدامات مناسب انجام شود .

نظر شما