شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۴۹
کد خبر: ۳۶۶۲۵
|
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۹
آيت‌الله امامي كاشاني در خطبه دوم نماز جمعه تهران اعلام كرد:
امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه در نظام جمهوري اسلامي هرگاه ولي امر مسلمين نظري را بدهند همه اركان نظام شرعا، قانونا و اخلاقا مطيع‌ آن هستند درباره بحث وزارت اطلاعات گفت كه رئيس جمهور نيز در اين زمينه مطيع رهبر انقلاب است.

به گزارش " شهر"، آيت‌الله محمد امامي كاشاني امام جمعه موقت تهران، در خطبه دوم اين نماز با اشاره به نامگذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري به سال جهاد اقتصادي اظهار داشت: وقتي از امام صادق (ع) پرسيده شد كه زندگي را بر چه استوار مي‌بينند فرمودند: "فهميدم كار خودم را خود بايد انجام دهم لذا كوشا و جدي شدم. "


وي با بيان اينكه انسان بايد كار خود را خودش انجام دهد و در همه كارها چه مسائل شخصي و اجتماعي جديت به خرج دهد، گفت: جهاد در راه كار از يك سو به معناي تلاش و از سوي ديگر به معناي قداست آن تلاش است و اين كار را با ارزش مي‌كند.


امام جمعه موقت تهران همچنين يادآور شد: مقام معظم رهبري امسال را جهاد اقتصادي نامگذاري كردند و واقعاً جامعه از نظر جهاد و اقتصاد بيمار است.


ايت الله كاشاني به مصاحبه برخي افراد در تلويزيون مبني بر خريد و فروش سكه و ضرر آنها هنگام ورود سكه به بازار از سوي دولت اشاره كرد و گفت: اين دلالي‌ها و خريد و فروش‌هاي بي‌رويه درست نيست چراكه پول بايد در راه توليد و خدمت به جامعه باشد و براي انسان بركت و آرامش بياورد؛ هر پولي آرامش‌آور نيست.


خطيب موقت نماز جمعه امروز تهران يادآور شد: توليد، ايجاد سرمايه، بهبود شرايط اقتصادي و ايجاد كار براي جوانان بسيار ارزشمند است كه اينها با جهاد محقق مي‌شود.


وي افزود: تمام اموال دنيا و تمام آنچه كه در طبيعت وجود دارد متعلق به بشر است و ما وارث تمام منابع هستيم ولي شرط ارث بردن استفاده از آن است.


آيت الله كاشاني با بيان اينكه انبيا و اوليا با خود گنج‌هايي آوردند كه همانا زندگي پاكيزه است گفت: خداوند اين زندگي را به ما داد و اين ارث ماست لذا بايد آن را با عقل و جهد پيدا كنيم نه اينكه بخواهيم با بيكاري، سيگار كشيدن و كارهاي ناشايست به طور نادرست از آن استفاده كنيم.


امام جمعه موقت تهران در ادامه اين خطبه ياداور شد: جهاد نيازمند كار است لذا بايد با فرهنگ نادرست در اين زمينه در كشور مبارزه شود.


وي همچنين در خصوص بحث وزارت اطلاعات در كشور گفت: متأسفانه موضوعي كه امروزه خوراك بيگانگان شده موضوع وزارت اطلاعات است چراكه بيگانگان منتظرند و نگاه مي‌كنند تا در نظام ما موضوعي پيش آيد و آنها بتوانند آن را تحليل كنند و خواب‌هايي براي ما ببينند.


آيت الله كاشاني يادآور شد: در اين مسئله آقاي رئيس جمهور وزير اطلاعات را كنار مي‌گذارد و رهبر انقلاب به وزير مربوطه دستور مي‌دهند كه به كار خودت ادامه بده و همين موضوع خوراك رسانه‌ها مي‌شود كه با ايجاد سر و صدا و اختلاف مطالبي را عنوان مي‌كنند در حالي كه از نظام و افراد خبر ندارند.


وي افزود: بيش از 30 سال از نظام جمهوري اسلامي مي گذرد و بنده 18 سال در شوراي نگهبان بودم، ما در اين شورا درباره مسائل مختلف از جمله انتخابات صحبت مي‌كرديم و حقوقدانان نيز نظرات خود را ارائه مي‌دانند تا اينكه امام خميني(ره) اعلام مي‌كردند كه انتخابات را تأييد كرده‌اند؛ در بقيه مسائل قانون اساسي و مسائلي كه در شوراي نگهبان پيش مي آيد صحبت‌هاي امام را مبنا قرار مي‌داديم و اين نظام جمهوري اسلامي است.


خطيب موقت نماز جمعه امروز تهران با اشاره به تذكرات امام خميني در همين راستا به قوه مجريه، قضاييه و مقننه و اينكه همه اعلام مي‌كردند كه مطيع و شاگرد امام هستند خطاب به بيگانگان گفت: بدانيد كه در نظام جمهوري اسلامي اگر ولي امر مسلمين نظري را مي‌دهند همه مطيع آن هستند و همه اركان نظام هم شرعا، هم قانونا و هم اخلاقا مطيع‌اند.


وي با تأكيد بر اينكه در حال حاضر نيز رئيس جمهور در اين زمينه مطيع است، گفت: البته اينچنين است كه نظام روي قانون خود سير مي‌كند ولي در مسائلي كه ولي امر مصلحتي بدانند طبق همان اقدام مي‌شود لذا اين سرو صدا نمي‌خواهد و نبايد باعث اختلاف شود.


آيت الله كاشاني ياداور شد: رئيس جمهور كشورمان مطيع و فعال است و مردم و كشور ما هم قدردانند و هم انتظاراتي دارند؛ قدرداني آنها به جا و انتظاراتشان به حق است و اين يك حقيقت در نظام جمهوري اسلامي است.


وي افزود: ايجاد اين سر و صداها و ماجرا ايجاد كردن در خصوص اين موضوعات از آنجاست كه بيگانگان همانند بسياري از مواقع به فكر اين هستند كه چيزي عايدشان شود ولي بدانند كه آخرش دزد با دست خالي برمي‌گردد و حالا هم همين طور شده است.


امام جمعه موقت تهران با اشاره به سالروز ارتش نظام جمهوري اسلامي اين روز را به برادران ارتشي و نيروي مسلح تبريك گفت و اظهار داشت: اينها در طول نظام جمهوري اسلامي افتخارآفرينند.


وي افزود: ارتش و نيروي مسلح كشور ما همواره مقتدرانه هم از لحاظ تكنيك و هم از لحاظ تكنولوژي در منطقه حرف اول را مي‌زنند و همچنين توجه دارند كه بايد در دنيا امنيت وجود داشته باشد لذا آنها به امنيت و عدالت توجه دارند.


آيت الله كاشاني ادامه داد: كساني كه گهگاه تهديد مي‌كنند و حرف‌هاي ياوه مي‌زنند، بدانند كه حرف‌هاي آنها جز اين نيست كه ديگران آن را بشنوند، بخندند و آنها را مسخره كنند چرا كه تهديدات آنها نسبت به چنين قدرت نظامي در كشور تهديداتي بي ربط است و وقتي از برخي اينها را مي‌شنويم جاي تعجب دارد كه اين نوكري‌ها براي بيگانه تا چه حد ادامه دارد.


خطيب موقت نماز جمعه امروز تهران همچنين در ادامه اين خطبه به جنبش هاي كشورهاي اسلامي اشاره كرد و گفت: اين جنبش‌ها از ريشه و اساس دروني است و به مردن در اين جنبش‌ها به صورت ذاتي حركت مي‌كنند و اين موضوع خاموش شدني نيست و نمي‌توان ملتها را خاموش كرد؛ حتي با كشتار نيز نمي‌توان اين ملت را خاموش كرد.


وي افزود:‌ اين جنبش پرچم و محوري دارد كه محور آن "مسلمانان " و پرچم آن "محمد رسول الله " است.


آيت الله كاشاني با اشاره به حمايت دنياي غرب و استكبار از اين كشتارهاي منطقه ادامه داد: وقتي از امام صادق (ع) پرسيدند كه چگونه غيبت فرزند شما مهدي موعود طولاني مي‌شود ايشان جواب دادند براي اينكه بر تمام مردم دنيا ثابت شود كه كذب و دروغ افرادي كه مي‌گويند حامي هستيم و اصلاح مي‌كنيم، معلوم شود.


وي به بيانيه شوراي همكاري خليج فارس در اين راستا اشاره كرد و خطاب به آنها گفت: مگر شما مسلمان نيستيد؟ چرا به جاي حمايت از مردم مصر، ليبي، تونس و مخصوصا بحرين، حرف هايي بي ربط مي‌‌زنيد.


وي با اشاره به شعار امام حسين در روز عاشورا گفت: اينكه اين امام بزرگوار فرمودند اگر دين نداريد آزادمرد و انسان باشيد بايد خطاب به آنان گفت كه چطور پشت تريبون‌هاي دنيا اين حرفها را مي‌زنيد؛ چقدر انسانيت بايد سقوط كند؛ واقعا انسانيت در اين عصر سقوط كرده است.


نظر شما