سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۱۳
کد خبر: ۳۶۶۶۷
|
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۳
منابع رسمي سوريه با صدور بيانيه هائي اعلام کردند، نا آراميهاي روز جمعه سوريه، 10 کشته و 39 زخمي برجاي گذاشت.

وزارت کشور سوريه در بيانيه اي اعلام کرد، بر اثر حمله مسلحانه دو گروه ناشناس به گشتيهاي پليس در شهرهاي دمشق و حمص، دو پليس جان باختند و 11 نفر ديگر از جمله دو افسر با درجه سرواني زخمي شدند.

 

براساس اين بيانيه، گروه هاي مسلح ، گشتيهاي پليس را در منطقه معضميه در حومه دمشق و محله بابا عمرو در شهر حمص هدف قراردادند.

 

فرماندهي ارتش سوريه هم در بيانيه اي اعلام کرد، درگيري گروه هاي مسلح با نيروهاي ارتش که عهده دار حراست از فرمانداري منطقه ازرع از توابع شهر درعا و پاسگاه مستقر در ورودي شمال اين منطقه بودند، هشت کشته و 28 زخمي برجاي گذاشت.

 

در اين بيانيه آمده است، درگيري روز جمعه ، پس از حمله گروه هاي مسلح به اين دو مرکز و تيراندازي خرابکاران به طرف نيروهاي ارتش اغاز شد.

 

ارتش سوريه پس از نا آرمايهاي اخير استان درعا، عهده دار برقراري امنيت در اين استان است.

 

فرماندهي ارتش سوريه در جاي ديگري از بيانيه خود اعلام کرد، گروهي از موتور سواران با سنگ و شيشه هاي حاوي مواد آتش زا به پاسگاه ارتش در منطقه "حراک" از توابع استان درعا حمله کردند، اما با تيراندازي هوائي نيروهاي ارتش فرار کردند.

 

اين حادثه تلفاتي درپي نداشت.

 

همچنين فرماندهي ارتش سوريه در بيانيه ديگري اعلام کرد، افراد يک گروه مسلح به پاسگاه ارتش در منطقه معضميه در حومه جنوب غرب دمشق حمله کردندکه با تيراندازي به موقع نيروهاي ارتش مواجه شدند.

 

برپايه اين بيانيه، شماري از افراد گروه تروريستي در اين درگيري زخمي شدند، اما فرماندهي ارتش به شمار تلفات تروريستها اشاره نکرد.

 

گفتني است، تشکلهاي غيردولتي مدافع حقوق بشر در سوريه اعلام کردند، تظاهرات اعتراض آميز روز جمعه سوريه که از سوي مخالفان نظام سياسي دمشق به جمعه عظيم نامگذاري شده ، 70 کشته برجاي گذاشت.

نظر شما