يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۷
کد خبر: ۳۶۶۷۸
|
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۲
رييس مركز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت:
رييس مركز مديريت بيماري‌هاي غيرواگير وزارت بهداشت از اجراي نوبت اول برنامه تكميلي فلج اطفال از امروز در استان‌هاي شمالي كشور خبر داد.

به گزارش "شهر" به نقل از وزارت بهداشت، دكتر محمدمهدي گويا با اعلام اين خبر اظهار كرد:‌ با توجه به اين كه كشورمان با كشورهاي پاكستان و افغانستان همجوار است و احتمال ورود مجدد ويروس اين بيماري به كشور وجود دارد، هدف بر اين است تا بتوانيم سطح ايمني كودكان زير 5 سال را بالا ببريم.

 

وي با اشاره به اين كه از سال 2000 تا 2011 هيچ موردي از بيماري فلج اطفال در كشور مشاهده نشده است،‌ افزود: در سال 1990 سازمان جهاني بهداشت برنامه ريشه‌كني فلج اطفال را به عنوان الگوي موفق به كشورهاي ديگر توصيه كرد و آن را در دستورالعمل اجرايي تمام كشورها قرار داد و تمامي كشورها متعهد شدند تا اين بيماري را در سطح جهان ريشه‌كن كنند.

 

گويا با بيان اين كه ريشه كني اين بيماري در كشور يك معجزه به شمار مي‌آيد، خاطرنشان كرد: اگر لحظه‌اي در امر پيشگيري از بيماري فلج اطفال،‌ كوتاهي شود ممكن است شاهد ابتلاي همه‌گير اين بيماري در كشور باشيم و اين امر خسارت‌هاي سنگين بهداشتي و اقتصادي را به نظام سلامت و مردم تحميل خوهد كرد.

 

رييس مركز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت تصريح كرد:‌ پيش‌بيني مي‌شود در اين دوره حداقل 600 تا 700 كودك زير 5 سال تحت پوشش قرار گيرند و انجام برنامه تكميلي واكسن فلج اطفال هيچ منافاتي با برنامه معمولي واكسيناسيون ندارد و هيچ‌كدام از اين دو واكسيناسيون را نبايد با تأخير انجام داد.

نظر شما