چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۴۳
کد خبر: ۳۶۷۴۶
|
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۵
شهردار منطقه 11 تهران با بيان اين‌كه اجراي طرح ويژه استقبال از بهار که درجنوبي‌ترين و محروم‌ترين محله اين منطقه به اجرا در آمد، چهره محله عباسي تغييرمحسوسي يافته است، تصريح كرد: بافت شهري منطقه 11 تاکنون اجراي چنين طرحي را در حوزه شهري تجربه نکرده است.

به‌گزارش «شهر» به‌نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 11، علي اصغرخاني شهردار اين منطقه در خصوص اجراي طرح ويژه استقبال از بهار گفت: محله عباسي که در جنوبي ترين بخش منطقه 11 واقع شده؛ يکي از محروم‌ترين محله‌هاي اين منطقه در سال هاي گذشته بوده که با وجود بافت شهري فرسوده و متراکم، در ارائه خدمات شهري و عمراني با مشکلات بسياري روبه رو بوده است. از همين رو طرح ويژه استقبال از بهار توسط معاونت‌هاي اجرايي منطقه 11 در محله عباسي برنامه‌ريزي شد تا با آمدن بهار، تغييرات محسوسي در چهره اين محله قديمي ايجاد شود.


او افزود: وجود ساختمان‌هاي کم دوام، جمعيت متراکم، نماهاي فرسوده، پياده‌روهاي نامنظم، جوي‌هاي باريک و قديمي و کوچه‌هاي تنگ مسئولان اين منطقه را بر آن داشت تا در يک طرح جهادي به رفع مشکلاتي که پيش از اين شناسايي شده بود، بپردازند.


محله عباسي، محله‌اي با بافت متراکم وپرجمعيت است که از شمال به خيابان هلال احمر، جنوب به خط راه آهن تهران تبريز، شرق به خيابان برادران شهيد فاتح چهر و غرب به بزرگراه نواب مي‌رسد.


بهسازي نماهاي فرسوده با رنگ آميزي خانه‌هاي قديمي

شهردار منطقه 11 با اشاره به طرح‌هاي اجرا شده در محله عباسي اظهار داشت: در اجراي طرح ويژه استقبال از بهار بهسازي نماي بافت فرسوده با سيمان‌کاري و سفيدکاري نماهاي قديمي و بدمنظر، رنگ‌آميزي کرکره مغازه‌ها به رنگ نقره اي و احياي نماي خانه‌هاي قديمي با رنگ آميزي سنتي انجام شده است.


ساماندهي وزيباسازي ميدان حق شناس

او خاطر نشان کرد: ميدان حق شناس که به نام ميدان 9 دي تغيير نام پيدا کرده استف در ضلع جنوب غربي محله عباسي واقع شده که يک محورترددي در مجاورت بزرگراه نواب است و دسترسي خيابان عباسي را هم براي شهروندان اين محله فراهم مي کند.


خاني در ادامه گفت: پيش از اجراي طرح استقبال از بهار در اين محور طرح اصلاح هندسي براي دسترسي راحت اهالي بزرگراه نواب به خيابان عباسي صورت گرفت که باعث شد بخشي از فضاي زير پل براي تردد راحت شهروندان آزاد شود.


او تصريح كرد: در عمليات بهسازي ابتدا محوطه زير پل به شکل کامل خاکبرداري شد تا زمينه براي احداث فضاي سبززيرپل فراهم شود.اين محوطه 1500 متر مساحت دارد که کف آن براي احداث فضاي سبز محلي به وسعت 650 مترآماده و گونه هاي گياهي از جمله درختچه هاي بربرين، ژينوپروس وزرشک قرمز در اين محوطه کاشته شد که با چمن کاري وگلکاري تکميل خواهد شد.


شهردار منطقه 11 اضافه كرد: همچنين رنگ آميزي بدنه و عرشه پل، نماي پل نيز تغيير يافته است که بيشترين تاثير اين تغيير درمحور حق شناس براي اهالي محله عباسي ايجاد شده که محل تردد ودسترسي محلي به بزرگراه نواب وخيابان هاي اطراف آن است.


اجراي يادواره شهداي محله

او به طرح ويژه زيباسازي محله عباسي که مورد رضايت بسيار شهروندان اين محله نيز قرار گرفته اشاره کرد و گفت: يادواره شهداي محله عباسي روي ديوار ساختمان مرکزي مخابرات شهيد رمضان پور در خيابان رباط کريم به ارتفاع 50 متر مربع با انجام نقاشي و تلفيق آن با عکس به اجرا در آمد تا تصوير شهداي محله را در قاب خود جاي دهد.


اين ساختمان ارتفاع وعرض وسيعي در ابعاد 50 در 35 مترمربع دارد که وسعت ديد ازآن داخل اتوبان ومحله بسيار زياد است.


پياده روسازي خيابان رباط کريم

از ديگر طرح هاي به اجرا در آمده در محله عباسي اجراي طرح پياده روسازي بوده است که شهردار منطقه 11 در اين خصوص گفت: در ادامه اجراي برنامه هاي استقبال از بهار، پياده روسازي خيابان رباط کريم نيز انجام شد که از تقاطع يادگار امام تا ميدان رباط کريم به اجرا در آمدکه در احياي بافت قديمي آن بسيار اثر گذار است.


در اين پروژه فضاي پياده روي خيابان رباط کريم در هر2 ضلع به مساحت 400متر مربع پياده روسازي ومناسب سازي شدند که مقدمات اين کار به همت حوزه عمراني شروع شد وبا سرپوشيده شدن شبکه انهار به عرض پياده رو اضافه خواهد شد.


هم‌چنين جمع آوري باغچه هاي حاشيه‌اي خيابان و کاشت تک درخت مجهز به سيستم آبياري قطره اي نيز در اين خيابان انجام شده است.


اين اقدام پيش از اين درخيابان هاي اصلي منطقه از جمله محور حافظ ‌ـ وحدت اسلامي، کارگر و جمهوري اسلامي به اجرا در آمده بود و براي نخستين بار در سطح محله اي انجام شد.»

نظر شما