شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۶
کد خبر: ۳۶۷۷۰
|
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۱
23 عنوان برنامه براي پاسخ به نيازهاي فرهنگي شهروندان
23عنوان برنامه فرهنگي با توجه به نياز مخاطبان و ذائقه سنجي صورت گرفته از اهالي با 143 اجرا در فصل بهار در فرهنگسراي انقلاب اسلامي تدارک ديده شده است.

«مهدي فروتن» در گفت و گو با خبرنگار شهر با اعلام اين خبر عنوان کرد: با توجه به نيازهاي اهالي محله‌هاي اطراف فرهنگسرا و نيازهاي فرهنگي اين عزيزان برنامه‌هاي متنوعي در زمينه‌هاي گوناگون براي فصل بهار در فرهنگسرا تدارک ديده شود.


وي با اشاره به اين که موضوع انقلاب اسلامي محدود به ايام خاص و زمان مشخصي نمي‌شود گفت: سلسله نشست‌هاي نيمه پنهان انقلاب به همت کتابخانه تخصصي انقلاب اسلامي دنبال مي‌شود . نشست زنان و نقش آنان در پيروزي انقلاب اسلامي در فروردين برگزار شد و نشست «حجاب دستاورد انقلاب اسلامي» و «انقلاب اسلامي و دستاوردهاي علمي و فرهنگي» در ارديبهشت و خردادماه برگزار مي‌شود.


فروتن ديگر برنامه فرهنگسرا در اين زمينه را برگزاري مسابقه «هنر در آيينه انقلاب» عنوان کرد که با مشارکت فرهنگسراي مترو به طراحي پوستر در موضوع انقلاب اسلامي اختصاص دارد.


رئيس فرهنگسراي انقلاب اسلامي خاطرنشان کرد: در راستاي اين مسابقه کارگاه آموزشي و مسابقه طراحي پوستر در موضوع انقلاب اسلامي برپا مي‌شود. همچنين بنا داريم از آثار برتر ارائه شده در اين مسابقه، نمايشگاهي در نگارخانه مهر فرهنگسرا برگزار كنيم و آثار برگزيده در ايام دهه فجر در سطح شهر در معرض ديد شهروندان قرار خواهد گرفت.


وي همچنين مسابقه ميراث انقلاب را که شامل سلسله نشست‌هايي در زمينه انقلاب اسلامي و مدرنيته است ، مسابقه آشنايي با مشاهير انقلاب و يک روز با تاريخ؛ بازديد از اماکن تاريخي و انقلابي منطقه، را از ديگر برنامه‌هاي فرهنگسرا در موضوع انقلاب اسلامي در فصل بهار عنوان کرد.


رئيس فرهنگسراي انقلاب اسلامي در ادامه خاطر نشان کرد: گرچه ما از فرهنگسراهاي هويتي شهر تهران هستيم اما از موضوع مخاطبان محلي و خيل عظيم همسايگانمان در محله نواب و کميل و .... عفلت نکرده و نمي‌کنيم. در اين راستا بيش از 18 عنوان برنامه براي اين عزيزان هم محله‌اي تدارک ديده شده است.


در اين برنامه‌ها که با توجه به نياز مخاطبان و تجربه سال‌هاي طراحي شده، کارگاه‌ها و سلسله جلساتي در زمينه داستان نويسي، شعر و کانون ادبي، داستان گويي براي کودکان، جلسات تغذيه اسلامي و سنتي اجرا مي‌شود.


رئيس فرهنگسراي انقلاب اسلامي با اشاره به سال جهاد اقتصادي و شرايط اقتصادي کشور، برگزاري کارگاه‌هاي اقتصاد خانواده با عنوان «از شهروندي تا شهرنشيني» را از برنامه‌هاي فرهنگسراي انقلاب اسلامي عنوان کرد و افزود: در اين سلسله نشست‌ها که با حضور کارشناس اقتصاد خانواده و فقر اجرا مي‌شود، مباحثي در زمينه ارکان اقتصاد خانواده نقش بانوان در اقتصاد خانواده زندگي قسطي و چالش‌هاي

اقتصاد پس انداز مطرح مي‌شود.


فروتن توجه به موضوع عفاف و حجاب را از ديگر سرفصل‌هاي برنامه‌هاي فرهنگسرا عنوان کرد و ياد آور شد: به نظر مي‌رسد موضوع پوشش و حجاب از مسائلي است که همواره پرسش‌هاي گوناگوني حول و حوش آن مطرح بوده و فرصت چنداني براي پاسخ گويي و نقد و بررسي اين موضوع فراهم نشده است. فرهنگسراي انقلاب اسلامي بنا دارد به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن و همزمان با ميلاد حضرت فاطمه(س) نمايشگاهي به همراه گارگاه هاي آموزشي و فروشگاه محصولات حجاب و برگزاري مسابقه با عنوان

«ياقوتي از بهشت» به مدت 5 روز در فرهنگسرا به اجرا در خواهد آمد.


رئيس فرهنگسراي انقلاب اسلامي در پايان يکي از مهمترين برنامه هاي فرهنگسرا را جلسات نقد کارتون دانست که براي مربيان مهدکودک و پيش دبستان برگزار مي‌شود و به تحليل اثرات تربيتي و محتوايي کارتون‌ها مي‌پردازد.

نظر شما