يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۵۱
کد خبر: ۳۶۸۲۶
|
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۲
معاون بهداشتي دانشگاه علوم‌پزشكي زاهدان تأكيد كرد: نگهداري کارت واکسن بدليل اهميت انجام واکسيناسيون بموقع در گروه‌هاي در معرض خطر مانند کودکان زير 10 سال و بانوان 49 سال به بالا بسيار توصيه مي‌شود.

به گزارش "شهر" به نقل از وزارت بهداشت، دکتر سيدمهدي طباطبايي در اين باره افزود: انجام بموقع واکسيناسيون، از ابتلا به بيماري‌هاي عفوني خطرناکي مانند هپاتيت و کزاز جلوگيري مي‌کند.

 

وي افزود: انجام واکسيناسيون و اجراي طرح‌هاي ايمن‌سازي در استان سيستان و بلوچستان بدليل هم مرز بودن با دو کشور افغانستان و پاکستان که از لحاظ پوشش بهداشتي در جايگاه مناسبي قرار ندارند، با جديت دنبال مي‌شود.

 

طباطبايي با اشاره به اين که تمام تلاش سامانه بهداشت و درمان استان بر اين است که بيماري‌هاي عفوني از طريق اجراي کامل طرح‌هاي ايمن‌سازي، حذف و سپس ريشه‌کن شود، تصريح کرد: مشارکت مردم در اجراي اين طرح‌ها بسيار مهم است، چرا که اگر خانواده‌ها در دريافت بموقع واکسن دقت کافي نداشته باشند، احتمال ابتلا به بيماري‌هاي عفوني افزايش مي‌يابد.

 

وي به خانواده‌ها توصيه کرد: با مشارکت در انجام طرح‌هاي واکسيناسيون، خود و خانواده‌شان را از ابتلا به بيماري‌هاي عفوني خطرناک ايمن کنند.

 

نوبت اول برنامه تكميلي فلج اطفال سوم تا پنجم ارديبهشت ماه و نوبت دوم از واكسيناسيون از هفته اول خرداد ماه در استان‌هاي شمال كشور اجرا مي‌شود.

نظر شما