شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۱
کد خبر: ۳۶۸۴۳
|
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۹
گالري آتبين فعاليت سال 90 خود را از جمعه نهم ارديبهشت با ارائه جديدترين آثار مريم ميرزايي كجوري آغاز مي‌كند.

به گزارش شهر، در اين نمايشگاه مجموعه نقاشي‌هاي «روزهاي بي خاطره» مريم ميرزايي كجوري كه در حين چند ماه اخير خلق شده اند به تماشاي عموم درمي‌آيد.

اين هشتمين نمايشگاه اين نقاش 35 ساله است كه در آن آثاري را با تم موضوعي بي حوصلگي، روزمرگي و روزها و لحظه‌هاي بي‌رمق و خسته كننده به تصوير كشيده است.

مريم ميرزايي كه در سال 2010 توانست آثارش را در لس‌آنجلس و گالري سيحون امريكا به نمايش درآورد معمولا نقاشي انتزاعي اكسپرسيونيستي را دستمايه آثار خود قرار مي‌دهد؛ اما در اين مجموعه با توجه به تم موضوعي آثارش از ميزان «هيجان» و «انرژي» آثار كاسته و سعي کرده با بهره‌گيري از رنگ‌هاي خاكستري و مشكي خاكستري، سكون و بي‌رمقي لحظه‌ها را به تماشا بگذارد.

او كه از سال 72 به‌صورت حرفه‌اي با كار در حوزه گرافيك وارد عرصه هنر شد، در سال 75 در رشته كارشناسي نقاشي در دانشكده هنر و معماري تهران مشغول به تحصيل شد و اكنون چند سالي است به صورت مستمر سالي يك نمايشگاه انفرادي در گالري آتبين برگزار مي‌کند.

اين نمايشگاه تا سه شنبه 20 ارديبهشت داير خواهد بود و علاقمندان مي‌توانند از اين آثار در گالري آتبين واقع در خيابان ولي‌عصر(عج)، ضلع جنوبي چهارراه پارك وي، كوچه خاكزاد، پلاك 42 ديدن کنند.

نظر شما