دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۴۶
کد خبر: ۳۶۹۵۰
|
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۷
آزمون مرحله دوم المپيادهاي علمي از امروز (ششم ارديبهشت ماه) با همكاري ادارات كل آموزش و پرورش استان‌هاي كشور برگزار مي‌شود.

به گزارش " شهر" در اين مرحله از آزمون، شش هزار و 600 نفر از برگزيدگان مرحله اول در پايه‌هاي اول تا سوم دبيرستان در هفت رشته فيزيك، زيست شناسي، كامپيوتر، شيمي، رياضي، نجوم، اختر فيزيك و ادبيات فارسي با يكديگر به رقابت مي‌پردازند.

 

بر اساس اين گزارش، حدود 300 نفر از پذيرفته شدگان مرحله دوم آزمون به مرحله‌ بعد (دوره ويژه تابستاني باشگاه دانش پژوهان جوان) كه به صورت متمركز در شهر تهران برگزار مي‌شود، راه خواهند يافت.

 

اين گزارش مي‌افزايد: در پايان اين رقابت‌ها، حداكثر 18 نفر در المپياد ادبي، 12 نفر در المپياد رياضي، 10 نفر در المپيادهاي فيزيك و نجوم و هشت نفر در المپيادهاي شيمي، زيست شناسي و كامپيوتر با كسب مدال طلا به عضويت تيم‌هاي المپياد جمهوري اسلامي ايران در مي‌آيند و نيمي از آنان پس از گزينش نهايي در تابستان 91 به المپيادهاي جهاني اعزام خواهند شد.

 

شايان ذكر است، در مرحله اول اين آزمون، استان تهران با بيشترين تعداد پذيرفته شده در جايگاه نخست و استان مازندران در رتبه دوم قرار دارد. همچنين، استان فارس بالاترين فراواني از لحاظ دختران راه يافته به مرحله دوم را به خود اختصاص داده است.

 

گفتني است، برگزاري آزمون مرحله دوم تا روز جمعه نهم ارديبهشت ماه ادامه خواهد يافت.

نظر شما