يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۴۶
کد خبر: ۳۶۹۵۹
|
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۸
با هدف تبيين استراتژي هنري انقلاب اسلامي
رئيس سازمان بسيج هنرمندان از انتشار کتاب «هنر براي حقيقت» با رويکرد تبيين استراتژي هنري انقلاب از نگاه کارشناسان خبر داد.
به گزارش شهر به نقل از امور ارتباطات و بين‌الملل سازمان بسيج هنرمندان، حسين قناديان با اعلام اين مطلب اظهار داشت: انديشه تدوين کتاب «هنر براي حقيقت»، از سال 88 شکل گرفت. که مقام معظم رهبري در ديدار هنرمندان سريال حضرت يوسف علي نبينا و اله و عليه السلام، هنرمندان را به سوي خلق آثاري در خدمت و راستاي حقيقت رهنمود فرمودند.
گروه علمي تدوين اين کتاب در پي آن بود که به جاي برخورد شعاري با چنين رهنمود راهبردي، ابعاد مختلف اين رويکرد مهم هنر جمهوري اسلامي را از راه اجتهاد روش مند در رهنمود معظم له استخراج کند.به همين خاطر بعد از تدقيق در مباني و منطق گفتماني موضوع «هنر براي حقيقت» و بررسي سابقه آن هنر اسلامي و فلسفه کهن و نوين به سراغ صاحب نظران رفت تا براي اين اصل بسيار مهم در هنرهاي مختلف شاخص‌هايي بيابد و آن را بسط تئوريک دهد.
قناديان مراحل جمع‌آوري و جمع بندي کتاب را طولاني خوانده و ادامه داد: از بندر دير، زادگاه يکي از شعراي پيشکسوت تا نيوجرسي ايالات متحده محل اقامت استاد فرشچيان، شعاع طولاني راي زني‌هاي حضوري و کتبي گروه تدوين بود و محصول اخير به عنوان يک تجربه آزمايي جديد که راهبرد اصلي آن اجتهاد معنوي هنر است ،متولد شد.
رئيس سازمان بسيج هنرمندان با معرفي بخش هاي مختلف کتاب افزود: در اين اثر مي‌توان مصاحبه، آثار، گفتار و سخنراني‌هايي از امام راحل و مقام معظم رهبري، اساتيد ارجمند از جمله محمود فرشچيان، پيرنياکان، دکتر مجيد سرسنگي، دکتر اسکندرپور خرمي، حجت الاسلام دکتر حسين هاشم نژاد، مرحوم محمد مددپور، دکتر ريخته گران و… به علاوه قلمفرسايي و بيانات نويسندگان و هنرمنداني چون جمال شورجه، فرج الله سلحشور، محمد صادق دهنادي، آرمان آرين، علي لهراسبي، يوسف سيف زاد، مظاهري تهراني، دکتر بهزاد بيگلري، فيروز جلالي زنوزي و چندين نويسنده و هنرمند ديگر را مشاهده کرد.
اين کتاب توسط سازمان بسيج هنرمندان و به اهتمام رضا رسولي نويسنده و عضو هيات مديره انجمن قلم ايران و با مقدمه استاد علي معلم دامغاني رئيس فرهنگستان هنر در فروردين 1390 منتشر و در نمايشگاه کتاب امسال عرضه خواهد شد .

نظر شما