يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۴۵
کد خبر: ۳۷۰۷۶
|
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۳
در آستانه فرا رسيدن ايام شهادت استاد مطهري/
کتابخانه آفتاب فرهنگسراي انقلاب اسلامي در آستانه فرارسيدن سالروز شهادت استاد مطهري، مسابقه مشاهير انقلاب را به زندگي شهيد مطهري اختصاص داده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي انقلاب اسلامي ، هدف از برگزاري اين مسابقه آشنايي نسل سوم با شخصيت‌هاي مهم انقلابي و نقش آنان در پيروزي انقلاب اسلامي است. در نخستين مسابقه مشاهير انقلاب بخش‌هايي از زندگي استاد مطهري در قالب بروشور با زباني ساده و داستاني به همراه سئوالات مسابقه ميان دانش آموزان توزيع مي شود و 23 ارديبهشت پس از پايان مهلت به برگزيدگان جوايزي اهدا خواهد شد.



سوالات اين مسابقه از کتاب «داستاني که تمام نمي‌شود» طراحي شده است. اين کتاب اثراحمد عربلو است و داستان از زندگي شهيد مرتضي مطهري را بيان مي‌کند.



«داستاني که تمام نمي‌شود» در 13 فصل يا 13 روايت بازگويي مي‌شود؛ شخصيت اول داستان، يک معلم نويسنده است که قرار است داستاني از زندگي شهيد مطهري بنويسد. 10 فصل از اين کتاب از زبان يکي از شاگردان مطهري روايت مي‌شود.



روزهاي پر از درس عنوان روايت چهارم است كه نويسنده در آن به نحوه آشنايي استاد مطهري با امام خميني (ره)و علامه طباطبايي و ديگر اساتيد ايشان پرداخته است. در قسمتي از كتاب چنين آمده است: استاد مطهري در تابستان سال 1320 به اصفهان رفت. اين اتفاق، يكي از اتفاق‌هاي بسيار مهم زندگي استاد بود؛ چون كه او در آنجا با شخصيتي بسيار عارف و روحاني آشنا شد كه بعدها شيفته‌اش شد. نام اين مرد بزرگ كه تأثيري بسيار عميق بر استاد گذاشت، حاج علي آقا شيرازي بود. او در اصفهان و در مدرسه صدر، نهج‌البلاغه امام علي(ع) را درس و شرح مي‌داد. جلسات درس او چنان شور و حال عجيبي داشت كه روح تشنه مرتضي مطهري را سيراب مي‌كرد.



مسابقه بعدي مشاهير از زندگي شهيد دکتر بهشتي و شهيد رجايي طراحي مي‌شود.


ديگر علاقمندان مي‌توانند براي تهيه سوالات و شرکت در اين مسابقه به کتابخانه آفتاب فرهنگسراي انقلاب اسلامي واقع در بزرگراه شهيد تواب صفوي، خيابان کميل شرقي مراجعه يا براي کسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن‌هاي 9-55419057 تماس بگيرند.

نظر شما