دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۵۳
کد خبر: ۳۷۱۳۴
|
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۳
سازمان زيباسازي شهرداري تهران اعلام كرد:
دومين سمپوزيوم مجسمه‌سازي سرديس شهداي دفاع مقدس به منظور تجليل از مقام والاي شهداي گرانقدر ميهن اسلامي و توسعه و تبيين نقش هنر مجسمه‌سازي در نيل به اين هدف، از يکم تا دهم خرداد سال جاري در بوستان ولايت برگزار مي‌شود.

به‌گزارش خبرنگار «شهر»، سازمان زيباسازي شهر تهران با همکاري انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ايران، هم‌زمان با سالروز آزادسازي خرمشهر و به‌مناسبت افتتاح فاز اول پروژه بزرگ بوستان ولايت در تهران، دومين سمپوزيوم مجسمه‌سازي سرديس شهداي دفاع مقدس را در محل بوستان ولايت از تاريخ يکم تا دهم خرداد سال جاري برگزار مي‌كند.


اين سمپوزيوم به طراحي و ساخت سرديس اختصاص داشته و با ايجاد فضاي مناسب براي گردهمايي هنرمندان مجسمه‌ساز، تلاش مي‌کند ضمن بهره‌گيري از وجود اساتيد مجرب، همراه با حضور پرنشاط و با انگيزه هنرمندان جوان، زمينه انتقال تجربيات اساتيد را به نسل جوان مجسمه‌سازي کشور فراهم آورد.


بر اساس اين گزارش، اين سمپوزيوم با هدف ايجاد زمينه مشارکت فعال هنرمندان مجسمه‌ساز به منظور تجليل از مقام والاي شهداي گرانقدر ميهن اسلامي و توسعه و تبيين نقش هنر مجسمه‌سازي در نيل به اين هدف برگزار مي شود. در ضمن طي برگزاري سمپوزيوم شرايط بازديد مستقيم از اجراي آثار و آشنايي شهروندان علاقه‌مند با هنرمندان فراهم مي‌آيد.


به هر يک از هنرمندان منتخب طي مراسمي در پايان سمپوزيوم لوح تقدير حضور در سمپوزيوم به‌همراه مبلغ 30 ميليون ريال پرداخت خواهد شد. به هنرمنداني که به هردليل شخصي از ادامه کار، خودداري كرده و يا موفق به اتمام و تحويل کامل اثر نشوند، لوح تقدير و مبلغ تعيين شده تعلق نخواهد گرفت.


اين گزارش مي‌افزايد كه کليه آثار ساخته شده در سمپوزيوم متعلق به سازمان زيباسازي شهر تهران بوده و حق استفاده از اين آثار به هر نحو و درج تصوير آثار در بروشور، کاتالوگ و تمامي آثار چاپي براي دبيرخانه سمپوزيوم محفوظ است.


ابعاد سرديس در زمان اجرا در سمپوزيوم 5/1 برابر ابعاد طبيعي تعيين شده است. مهلت ثبت نام تا پايان وقت اداري روز چهاردهم ارديبهشت‌ماه جاري است و هنرمندان علاقه‌مند مي‌توانند براي اطلاعات بيش‌تر به سايت zibasazi.tehran.ir مراجعه كنند.

نظر شما