يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۰۴
کد خبر: ۳۷۱۶۶
|
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۳
مسؤول ستاد پيشگيري از بحران بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران از اعلام آمادگي بيش از شش بيمارستان در اطراف مصلي بزرگ امام خميني (ره) و وابسته به دانشگاه شهيد بهشتي براي کمک‌رساني به مصدومان احتمالي نمايشگاه کتاب تهران خبر داد.

به گزارش شهر، عباس نبي‌زاده - مسؤول ستاد بحران نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران- در گفت‌وگو با ستاد اطلاع‌رساني بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران، از آمادگي بيش از شش بيمارستان براي کمک‌رساني به مصدومان احتمالي نمايشگاه کتاب تهران خبر داد.

به گفته وي بيمارستان امام خميني(ره)، بيمارستان عرفان، بيمارستان تجريش و... از جمله اين مراکز به شمار مي‌روند.

نبي‌زاده همچنين افزود: بيمارستان‌هايي که به دانشگاه شهيد بهشتي تهران وابسته هستند نيز به منظور درمان مصدومان احتمالي اين نمايشگاه با ستاد بحران همکاري لازم را انجام خواهند داد.

وي اظهار کرد: هماهنگي لازم با اين بيمارستان‌ها انجام شده است و از فرداي روز سيزدهم ارديبهشت که نمايشگاه کتاب افتتاح مي‌شود، اورژانس نيز در اين مکان مستقر خواهد شد.

نبي‌زاده تاکيد کرد: در اين راستا با دانشگاه شهيد بهشتي تهران، وزارت بهداشت- درمان و آموزش پزشکي و کميته بهداشت و درمان سازمان ستاد بحران نيز هماهنگي لازم انجام شده است.

بيست و چهارمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران 14 تا 24 ارديبهشت ماه از ساعت 10 صبح تا 8 شب در مصلاي بزرگ حضرت امام خميني (ره) برگزار خواهد شد.

 

 

با حضور گروه‌هاي مختلف آتش‌نشاني

مانور اطفاي حريق در نمايشگاه کتاب تهران برگزار مي‌شود

به منظور کسب آمادگي لازم براي اطفاي حريق در محل نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران که امسال نيز در مصلي بزرگ امام خميني(ره) برگزار مي‌شود، دوازدهم ارديبهشت ماه در اين مکان مانور اطفاي حريق با حضور گروه‌هاي متعدد آتش نشاني برگزار مي‌شود.

مانور اطفاي حريق در محل نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران که مانند سال‌هاي گذشته در مصلي بزرگ امام خميني(ره) برگزار مي‌شود، روز دوازدهم ارديبهشت ماه برگزار خواهد شد.

به اين منظور براي رساندن آب به بخش‌هايي مانند شبستان مصلي که به آب پرفشار براي اطفاي حريق دسترسي ندارد، تانکرهايي از قبل تعبيه شده است تا در صورت لزوم نياز به لوله‌کشي براي اطفاي حريق نباشد.

اين مانور پيش از آغاز به کار نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران و با حضور گروه‌هاي متعددي از ستاد بحران و سازمان آتش نشاني شهر تهران انجام خواهد شد.

 

 

 

دبير کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي:

نمايشگاه کتاب تهران بزرگ‌ترين رويداد فرهنگي کشور است

بهروز جعفري گفت: نمايشگاه کتاب تهران فرصتي براي ارائه دستاوردهاي فرهنگي و صنعت نشر ايران طي يک سال است و اين عرضه مستقيم آثار چاپ شده به نوعي باعث رقابت ميان ناشران و نويسندگان مي‌شود.

دبير کميسون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با ستاد اطلاع‌رساني بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران گفت: در واقع نمايشگاه کتاب تهران بزرگ‌ترين رويداد فرهنگي کشور است که با برنامه‌ريزي صحيح بايد امکان هر چه بهتر برگزار شدن آن را فراهم کرد.

جعفري ادامه داد: بر اساس آمار، نمايشگاه کتاب تهران در مقايسه با نمايشگاه کتاب فرانکفورت و لندن بزرگ‌تر و پر بازديدتر است و بنا بر همين اهميت، تلاش هر چه بيشتر ما در قوه مقننه حمايت از برگزارکنندگان و سوق دادن نمايشگاه در مسير توسعه و جهاني شدن با امکانات و ايده‌هاي جديد و ثمربخش است.

نماينده مردم سميرم در مجلس شوراي اسلامي افزود: در روزهاي اخير اعضاي کميسيون فرهنگي مجلس با معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و رياست نمايشگاه جلساتي را برگزار کردند و در جريان برنامه‌ها و روند برگزاري بيست و چهارمين نمايشگاه کتاب تهران قرار گرفتند و تمهيدات خاصي براي ارائه خدمات بهتر به دانشجويان در نظر گرفته شد.

وي در خصوص تاثير نمايشگاه در گسترش صنعت نشر و چرخه اقتصاد نشر گفت: هر چند سبقه و جنبه فرهنگي اين حرکت مهم‌ترين هدف مسؤولان است، اما نبايد تاثير اين نمايشگاه را در فروش ناشران، تجديد چاپ شدن بسياري از کتاب‌ها و تعامل ناشران داخلي با ناشران بين‌المللي ناديده گرفت.

بيست و چهارمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران 14 تا 24 ارديبهشت ماه از ساعت 10 صبح تا 8 شب در مصلاي بزرگ حضرت امام خميني (ره) برگزار خواهد شد.

نظر شما