سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۴۹
کد خبر: ۳۷۲۳۳
|
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۳
ادامه‌ حملات هوايي ناتو به ليبي
همزمان با پخش سخنراني معمر قذافي از تلويزيون دولتي ليبي در ساعات اوليه روز شنبه، ناتو دو ساختمان دولتي اين کشور را هدف قرار داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل «شهر» به نقل از يورو نيوز، تلويزيون دولتي ليبي اين حمله را تلاش ناتو براي کشتن سرهنگ قذافي خواند. آقاي قذافي در سخنراني 80 دقيقه اي خود، از آمادگي خود براي آتش بس به شرط «پايان يافتن حملات جنگنده‌هاي ناتو» خبر داد، اما گفت: «کشور خود را ترک نمي کند.» 

 

به نظر مي رسد هدف جنگنده هاي ناتو آنتن هاي ارتباطاتي ساختمانهاي مجلس و کمسيون عالي کودکان بوده‌است. در اين حمله ناتو، دو ساختمان دولتي ليبي تخريب شد.

 

در عين حال مخالفان وي مي گويند کنترل شهر مرزي «دهيبه» را همچنان در دست دارند. حدود يک هفته است که درگيري ها به اين ناحيه از مرز ليبي با تونس نيز کشيده‌شده‌است. اين شهر تنها مرکز ارتباطي مخالفان در غرب ليبي با دنياي خارج است.

 

اما نبرد براي شهر بندري مصراته همچنان ادامه دارد. بيش از دو ماه است که اين شهر در محاصره نيروهاي سرهنگ قذافي است و در گلوله باران شهر صدها نفر کشته شده اند.

 

ناتو مي گويد در حين مين گذاري اين بندر توسط نيروهاي سرهنگ قذافي به آنان حمله کرده‌است. دولت ليبي اعلام کرده است به هر کشتي که نزديک بندر مصراته شود حمله خواهد کرد.

 

حدود 41 سال است سرهنگ قذافي در ليبي حکومت مي کند و مخالفان و دولتهاي غربي از جمله بريتانيا، فرانسه و آمريکا خواهان کناره گيري وي از قدرت هستند.


(منبع: يورونيوز)

نظر شما